۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۶۹۸۲۶
آیت الله قبلان:

هیچ دین و مذهبی افکار افراطی تکفیری‌ها را تایید نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان حاکم شدن فضای گفت‌وگو را تنها راه حل مشکلات دانست و بر تعارض افکار افراط گرایانه با مبانی فکری تمام ادیان و مذاهب تاکید کرد.
آيت الله قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در سخنانی تعاون و همزیستی مسالمت آمیز را جزو اصول هر دین و مذهبی دانست و بر رعایت این اصل در لبنان و کشورهای اسلامی منطقه تاکید کرد.


وی برخورد منطقی با مقوله اختلاف را مایه پیشرفت فکری و فرهنگی جوامع قلمداد کرد و گفت: آبادانی کشورها و حفظ منافع مردم در گرو امنیت و آرامشی است که زیر سایه برخورد عاقلانه با اختلافات موجود بین مذاهب و ادیان صورت می‌گیرد.


این عالم لبنانی به تنها راه حل عبور از مشکلات اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که فضای گفت‌وگو برای حل بحران و عبور از مشکلات در کشورهای اسلامی حاکم نشود، نمی‌توان برای پایان درگیری‌ها ضمانتی یافت.


نایب رییس مجلس اعلای شیعیان تمام ادیان و مذاهب را پذیرای گفت‌وگو برای حل مشکلات دانست و تاکید کرد: هیچ کدام از ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی نسبت به پدیده تکفیر و تروریسم نگاه مثبتی نداشته و آن را تایید نمی‌کند. ظلم ستیزی از نقاط مشترک اصلی و عقلی تمام ادیان و مذاهب است./1321/ب902/د

ارسال نظرات