۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۶۹۸۷۱
مدیر موسسه دموکراسی و حقوق بحرین:

شمار زندانیان سیاسی به بیش از 3500 نفر رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی موسسه دموکراسی و حقوق بشر بحرین شمار زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر را بیش از 3500 نفر اعلام کرد.
احمد وداعي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید احمد وداعی مدیر اجرایی موسسه دموکراسی و حقوق بحرین در جلسه چهارشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، خواستار توجه این شورا به اوضاع بحرانی حقوق بشر در این کشور شد.

 

 وداعی با اشاره به نقض حقوق مردم بحرین در سال های اخیر از جانب حکومت گفت: نظام آل خلیفه از سال 2011 ضمن بازداشت و شکنجه زندانیان و ربودن فعالان سیاسی در سطح گسترده، به سرکوب هرگونه حرکت اعتراضی مسالمت آمیز پرداخته تا آنجا که این گونه اعمال و رفتار جزء سیاست و شیوه اداره حکومت شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازداشت، زندانی و شکنجه شدن تعدادی از فعالان حقوق بشر بحرین مانند عبد الجلیل سنکیس و عبد الهادی خواجه اشاره کرد و افزود: شمار زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان تجمعات اعتراض آمیز به بیش از 3500 نفر رسیده است. در این میان می توان به نبیل رجب و سایر فعالان حقوق بشر بحرین اشاره کرد.

 

این فعال حقوق بشر خاطرنشان کرد: 52 مجموعه و بیش از 100 نفر از شخصیت های تاثیرگذار، از سوی حکومت سلب تابعیت و تعدادی از آنان به اعدام محکوم شدند. این در حالی است که انقلابیان و حکومت سرگرم مذاکرات و گفت وگو در مورد آینده بحرین بودند.

 

وداعی در پایان خواستار تعیین دستور العمل ویژه ای برای رویارویی با نقض حقوق بشر در بحرین و توقف آن شد./981/ب902/د

ارسال نظرات