۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۶۹۸۹۱
استاد دانشگاه:

بزرگ‌ترین مصداق اسراف بیهوده گذراندن عمراست

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: یکی از بزرگترین مصادیق اسراف عمر خود را به کارهای بیهوده گذراندن است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، عصر امروز در ادامه بحث سلسله جلسات خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: در ماه رمضان با نخوردن و نیاشامیدن انسان تمرین ورود به تقوا می‌کند؛ تقوا انسان را از گناه تخلیه می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که تقوا دل انسان را آراسته می‌کند، افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: تیر هیچ کس از جمله شیطان، هوای نفس، وسواس خناس و غیره به قلب متقی اثر نمی‌کند.

 

استاد دانشگاه، عنوان کرد: ما باید شاکر نعمت‌های الهی بوده و اسراف نکنیم خداوند مسرفان را دوست ندارد، اسراف بیش از نیاز مصرف کردن است که یکی از بزرگترین مصادیق اسراف عمر خود را به کارهای بیهوده گذراندن است.

 

نیکنام با اشاره به درس‌های ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان درس صبر و ایستادگی در برابر خواهش‌های نفسانی و دور کردن خود از آلودگی و گناه به انسان می‌آموزد.

 

وی افزود: یکی دیگر از درس‌های ماه رمضان امانتداری است، حواس پنج‌گانه انسان، فرزند، مال دنیا و بسیاری چیزهای دیگر امانت الهی در نزد ما هستند که در ماه رمضان باید درباره امانتدای تمرین کرد.

 

استاد دانشگاه در ادامه ابراز کرد: درس دیگر ماه رمضان مواسات و همدردی با دیگران است، حضرت امام صادق(ع) می‌فرمایند: یکی از فلسفه‌های روزه‌درای همدردی با تشنگان، گرسنگان و فقیران است، لحن و رفتار ما باید در ماه رمضان بهتر از سایر ماه‌ها بوده و برای دیگران بیشتر دعا کنیم.

 

نیکنام عنوان کرد: ماه رمضان ماهی است که انسان بیشتر با خدا انس گرفته و بیشتر شبیه خدا شده و اوصافی مانند رحم و مروت در انسان زیاد می‌شود.

 

وی با اشاره به ارزش عمر انسان در ماه رمضان، اظهار داشت: در ماه رمضان عمر انسان باارزش‌تر می‌شود باید توجه کرد که این عمر در راه خدا بگذرد در حقیقت ماه خدامحوری و نه خودمحوری باشد.

 

استاد دانشگاه، در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: ماه رمضان برای برخی از مردم فقط خاطره تشنگی و گرسنگی دارد، روزه تقوا می‌آورد و تقوا گناه را از بین می‌برد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات