۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۹۴۰
امام جمعه نکا:

اقدام مجلس در الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، طرحی انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: طرح مجلس در الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، طرحی انقلابی برای حفظ دستاوردهای نظام است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان افزود:  طرح مجلس طرحی مناسب برای دفاع از دستاوردهای این مرز و بوم است که ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، خواهان لغو کامل تحریم‌ها بدون هیچ شرطی هستیم.

 

وی با بیان این که برخی از دولت‌مردان ناراحت شدند و حمایت لازم از این طرح از سوی آنان به‌عمل نیامده است، اظهار داشت: همه ما باید تابع اوامر رهبری باشیم و در همه برنامه های فصل الخطاب ما فرمایشات رهبری باشد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: بازخوانی فرمایشات رهبری در سخنرانی های مختلف و در دیدار با مسؤولان و دولتمردان از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ایشان در سخنرانی هایشان به وضوح برنامه ها را مشخص کردند و حجت را تمام کرد و ما باید با حمایت از تیم مذاکره کننده، به آنان حسن ظن داشته باشیم و همه با هم برای مصالح ملی و نظام حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مسؤولان جانب احتیاط را رعایت کنند و بدانند دشمن همواره دشمن است و منفعتی برای ما نمیخواهد و به همین دلیل در مذاکرات هسته ای و مسائل مختلف باید مسائل کلی نظام و حفظ منافع ملی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت یاران صدیق انقلاب در انفجار هفتم تیر گفت: آمریکا در طرحی از قبل تعیین شده با هدف از بین بردن مدیران و نخبه های انقلاب وارد میدان شد و در واقع براندازی نظام را در سر داشت که با انجام ترور نخبگان و تأثیرگذاران در پی اجرای طرح خود بود که ناموفق ماند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: قوه قضاییه مسؤول برقراری عدل و داد در جامعه است که بدرستی در این رابطه وارد شده است و در ادامه راه نیز باید با حفظ حیثت افراد در کارها با احتیاط و قدرت وارد شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: قوه قضاییه باید با دقت جلوی بسیاری از تجاوزات به آبروی مردم و عدم رعایت مقررات را گرفته و عرض اندام کردم موتور سواران،ایجاد ناامنی اراذل و اوباش وارد عمل شود و با در دستور کار قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه مهم را در جامعه تبیین کند.

 

وی با بیان این که نهادنیه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری مهم و ضروری است، یادآور شد: دروغگویی، وفا به عهد نکردن، رعایت نکردن حجاب و عفاف از  مصادیق عدم رعایت  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید در دستور کار مسژولان، مبلغان و  دلسوزان به نظام قرار گیرد.

 

خطیب جمعه نکا با اشاره به بحث مواد مخدر و لزوم جلوگیری از آن افزود: مواد مخدر در واقع نوعی جنگ شیمیایی است که استکبار به راه انداخته است و اکنون یک میلیون 300 هزارنفر در کشور ما  در دام اعتیاد گرفتارند که 55 درصد این افراد متاهل هستند و همچنین 70 درصد زندانیان ما را معتادین تشکیل می‌دهند و 70 درصد جرائم ما مستقیم و غیر مستقیم به اعتیاد مربوط است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با سفارش و تاکید به تقوای الهی گفت:  رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نمونه ای از  تقوا است و به همین دلیل باید اثر روزه در تقوا و امر به معروف نشان داده شود و بدانیم بسیاری از مشکلات جامعه همچون خشکسالی و مسائل مختلف دیگر در پی افزایش گناهان است که باید با رعایت تقوای الهی مانع از نازل شدن عذاب الهی شویم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات