۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۹۵۵
امام جمعه خوی:

مسؤولان و ملت ایران با توافق عزتمندانه موافق هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: رهبری، دولت، مجلس، قوه قضئییه، دستگاه های امنیتی و نظامی و همه نهادها خواهان توافقی عزتمندانه، منصفانه و مطابق با مصالح و منافع ایران هستند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری مدظله در دیدار با مسؤولان نظام گفت: مقام معظم رهبری خطوط قرمز مذاکرات هسته ای را مطرح فرمودند که باید مورد توجه تیم مذاکره کننده و دولتمردان قرار گیرد.

 

وی عدم قبول محدودیت‌های بلند مدت، ادامه تحقیق و توسعه در طول سالهای محدودیت، برداشتن فوری تحریم های اقتصادی و مالی به مجرد امضای توافقنامه، منوط نساختن لغو تحریم ها به اجرای تعهدات ایران، مخالفت با موکول کردن اقدامات به گزارش آژانس و در نهایت مخالفت با بازرسی های غیر متعارف و پرس و جو از شخصیت های ایران و بازرسی از مراکز نظامی را محورهای مورد تأکید رهبری در خصوص توافق مذاکرات هسته ای اعلام کرد.
 
حجت الاسلام شکوری تأکید کرد: همه اعم از رهبری، دولت، مجلس، قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی و نظامی و همه نهادها خواهان توافق خوب هسته ای هستیم توافقی که عزتمندانه، منصفانه و مطابق با مصالح و منافع ایران تدوین شود.
 
مواد مخدر بلای خانمانسوز جوامع بشری است
 
حجت الاسلام شکوری در بخشی از خطبه دوم با اشاره به 5 تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ارزیابی مصرف، پیشگیری از طریق آموزش، ریشه کنی مزارع غیر مجاز خشخاش، نابودی شبکه های عمده قاچاق مواد مخدر، تأکید بر نقش رسانه ها در معالجه و بازگشت معتادان به دامن اجتماع و همکاری حقوقی کشورها از جمله مصوبات کنفرانس بین المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر سال 1987 شهر وین است.
 
وی ادامه داد: بر اساس اظهار نظر مسؤولان مربوطه 65 درصد همسرآزاری، 30 درصد کودک آزاری، 55 درصد طلاق ها و 70 درصد زندانیان کشور به خاطر جرایم مرتبط با مواد مخدر است که در حال حاضر 348 نوع روانگردان در کشور شناسایی شده است.
 
روزه داری حجاب در برابر گناه و آلودگی هاست
 
خطیب جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از دیدگاه روایات اهل بیت(ع) روزه داری آدابی از جمله دوری جستن از غیبت، دروغ، سخن چینی، نگاه به نامحرم، فحش، ناسزا گویی، تهمت و افترا به دیگراناست که باید برای رسیدن به قرب الهی مورد توجه روزه داران قرار گیرد.
 
حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: امام زین العابدین(ع) می فرمایند: «روزه حجابی است که خداوند او را بر زبان، گوش، چشم، شکم و لذات شهوانی زده تا روزه داران را از آتش نگه بدارد.»
 
قدرشناسی پیامبر و اهل بیت از خدمات حضرت خدیجه
 
عضو شورای استانی حوزه های علمیه خوی با اشاره به دهم رمضان روز رحلت حضرت خدیجه گفت: یکی از درس های زندگی پربرکت حضرت خدیجه قدرشناسی رسول خدا(ص) و ائمه هدی(ع) از زحمات و خدمات آن بزرگوار در حق پیامبر(ص) و اسلام و مسلمانان است.
 
احترام به فامیل و دوستان خدیجه، معرفی او به عنوان بهترین زنان دنیا و آخرت، اعلان اشتیاق بهشت به آن حضرت و بیان زحمات و خدمات او و تحمل مشکلات زندگی از جمله قدرشناسی های رسولخدا(ص) از آن حضرت بود ه است.
 
وی ادامه داد: همچنین مباهات امام حسین(ع) به آن حضرت در احتجاج با کوفیان و مباهات امام زین العابدین(ع) در مجلس یزید در شام از جمله قدرشناسی اهل بیت (ع) از زحمات حضرت خدیجه است./936/پ201/ب4
ارسال نظرات