۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۱۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

245 پایگاه اوقات فراغت تابستانی در خراسان شمالی دایر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: تابستان امسال بیش از 300 برنامه فرهنگی مذهبی در 245 پایگاه اوقات فراغت نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
اوقات فراغت

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعال شدن پایگاه های اوقات فراغت تابستانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های هشت گانه استان، اظهار کرد: به همت این نهاد در مجموع 245 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان های استان فعال شده اند.

به گفته وی همزمان با فصل تابستان امسال در این پایگاه ها 317 برنامه محوری فرهنگی، مذهبی و هنری به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که برنامه های پیش بینی شده برای اوقات فراغت تابستانی نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با رویکرد تقویت آگاهی دینی مبتنی بر قرآن و عترت برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: تجوید و جزء خوانی قرآن کریم، مسابقات کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، اردوهای زیارتی و سیاحتی، اردوهای جهادی، برنامه های گفتو گوی جوانان، کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری نقاشی، خوشنویسی، نمایش، عکاسی و غیره از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی در پایگاه های اوقات فراغت شهرستان های مختلف این استان هستند.

ثابت قدم وحید با اشاره به فعال شده دبیرخانه دائمی ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: این دبیرخانه با هدف سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسب تر و دقیق تر ایام اوقات فراغت در طول سال، نظارت بر فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد سراسر استان و نیز هدایت اقدامات و برنامه ها به سمت و سوی مسجدی و مذهبی فعال شده است.

وی یادآور شد: برای آماده سازی فضا و فعال سازی دبیرخانه دائمی ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تاکنون حدود 50 میلیون ریال هزینه شده و بر اساس برنامه مباحث آموزشی این دبیرخانه نیز با دایر شدن کلاس های آموزشی و کارگاه ها آغاز می شود.

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر لزوم برنامه ریزی اصولی در راستای غنی سازی اوقات فراغت، افزود: گذراندن اوقات فراغت از فرهنگ و جامعه متأثر بوده و در نتیجه بر ساختار جامعه و فرهنگ نیز اثر می گذارد به گونه ای که به مرور، زمینه تغییرات اجتماعی را فراهم می کند.

ثابت قدم وحید با اشاره به این که با برنامه ریزی اصولی و صحیح اوقات فراغت افراد جامعه می توان زمینه ساز توسعه ملی شد، خاطرنشان کرد: اوقات فراغت می تواند به فرصتی برای شکوفایی استعدادها و تحقق قابلیت های افراد شود چرا که در فعالیت های مربوط به اوقات فراغت، افراد شرکت کننده بدون اجبار و تحمیل شرایط ناخواسته، اقدام به آزمایش استعدادها و علایق خود و نیز انتخاب موارد مختلف می کنند.

وی با اشاره به این که در آموزه های دینی ما نیز به مقوله اوقات فراغت توجه شده است، اظهار کرد: در این راستا باید تلاش کرد تا با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی برای تربیت اسلامی و انسانی فرزندان این سرزمین اقدام ویژه ای انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ایجاد و گسترش فضاهای مناسب و مطلوب برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و نیز ارائه طرح های عمومی متنوع در این زمینه به گونه ای که سبب ارتقای کمی و کیفی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت شود، در جامعه ضروری بوده و می بایست این مهم از سوی متولیان فرهنگی و مذهبی استان و کشور پیگیری شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با فعال شدن دبیرخانه دائمی اوقات فراغت فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی و اجرای برنامه های مستمر و هدفمند و نیز برنامه ریزی دقیق و نیازسنجی مناسب، این نقیصه تا حد زیادی مرتفع شده و اقدامات مؤثری در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی صورت گیرد./9314/ت303/ب

ارسال نظرات