۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۷۰۱۸۰
مدیر حوزه‏های علمیه استان سمنان:

دولتمردان هسته‌ای اعتماد و حسن ظن کامل به طرف های غربی در مذاکرات نداشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه آمریکایی‏ها به تعهدات خود پایبند نبوده‏اند، گفت: دولتمردان هسته‏ای کشورمان نباید در مذاکرات اعتماد و حسن ظن کامل به طرف‏های مذاکره کننده داشته باشند.
مدير حوزه هاي علميه برادران استان سمنان

حجت‏الاسلام سیدعلی مهدی‏نژاد، مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، درباره تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای کشور اظهار داشت: موضوع هسته‏ای محصول بیش از بیست سال تلاش دانشمندان ایرانی بدون اتکا به بیگانگان است.

 

وی با بیان اینکه تحریم فرصتی شد برای اینکه دانشگاهیان و دانشمندان ایرانی با جدیت بیشتری کار کنند و ثمره این جدیت بهره‏گیری از ظرفیت‏های داخلی و رفع نیازها در داخل کشور بود، افزود: همه به روشنی می‌دانند که کاربرد دانش هسته‏ای تنها ساخت سلاح نیست؛ بلکه کاربردهای اثرگذاری در حوزه‏های مختلف پزشکی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی و انواع مایحتاج معیشتی مردم دارد و از همه مهم‌تر ارزان بودن سوخت هسته‏ای است.

 

ضرورت حفظ دستاوردهای هسته‏ای/ سخنان رهبری فصل الخطاب همگان است

مدیر حوزه‏های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه غربی‌ها امروز با توجه به اینکه انرژی هسته‏ای در ایران با تلاش شبانه روزی دانشمندان بومی شده است؛ بر سر میز معامله با کشورمان نشسته‏اند و می‏خواهند ما را به بیست سال قبل برگرداند، تصریح کرد: امروز در کشور هیچ فردی موافق این بازگشت به عقب نیست؛ بلکه همه تأکید دارند باید دستاورهای هسته‏ای حفظ شود و فتوای رهبر معظم انقلاب نیز مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح اتمی دلیلی کافی و روشن بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است.

 

حجت‏الاسلام مهدی‏نژاد با بیان اینکه کلام رهبری در نظام جمهوری اسلامی فصل الخطاب است، اظهار داشت: در قانون اساسی وظایف رهبری مشخص شده است؛ از آن جمله تصمیم‏گیری نسبت به مباحث حیاتی کشور و نظارت و حق تصمیم‏گیری بر همه مسائل جاری کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از طرفی کشور با یک تهاجم گسترده از سوی استکبار و اذناب آن مواجه شد و از طرفی دیگر روزنامه‏ها و تریبون‏های داخلی مسائل مختلفی را مطرح کردند که بوی اختلاف و دو قطبی شدن کشور استشمام می‏شد و همچنین تیم هسته‏ای مورد انتقاد تند عده‏ای قرار گرفته بود، بنابراین این تیم نیاز به روحیه داشت و در این زمان بود که رهبر معظم انقلاب که همه مباحث کشور را رصد می‏کنند؛ وارد میدان شدند.

 

خطوط قرمز مورد تأیید نظام باید مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات و سخنرانی‏های خود هم جواب کشورهای غربی و ایادی آنان را دادند و هم به اختلافات داخلی پایان بخشیدند، از تیم هسته‏ای با تمام وجود حمایت کرده و تمام حدودی که باید در توافق‏نامه مورد توجه قرار گیرد اعم از خطوط قرمز و مباحثی که مورد تأیید نظام است را بیان کردند که مهم‌ترین دستاورد این هدایت‏های روشنگرانه راحتی دولت در ادامه مذاکرات بود.

 

حجت‏الاسلام مهدی‏نژاد با بیان این مطلب که غرب باید بداند که توافق با دو معیار قابل قبول نیست، گفت: معیار نخست اینکه مراکز هسته‏ای به صورت کاریکاتور باقی بماند؛ اما برای کشور فایده نداشته باشد و دوم اینکه تحریم‏ها شکسته نشود و چارچوب تحریم ها باقی بماند و فقط در حد جزئیاتی که در اقتصاد ما تأثیرگذار نیست، برداشته شود؛ این هم قابل قبول نیست؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب تمام خطوط را برای ما روشن کردند که امروز در کل جامعه یک احساس امنیت و راحتی و از بین رفتن اضطراب‏ها به وجودآمده است.

 

وی حامیان و پشتیبانان تیم مذاکره کننده را رهبری، مردم و قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه عنوان کرد و افزود: به لحاظ شرعی و قانونی حدودی که رهبری بیان کردند به عنوان فصل‏الخطاب تیم مذاکره کننده است؛ چرا که در نظام جمهوری اسلامی مشروعیت همه چیز به رهبری باز می‏گردد و احدی حق ندارد از چارچوبی که رهبری بیان کرده‏اند؛ تخطی کند.

 

آمریکا تا به حال به هیچ عهدی به طور کامل و جامع عمل نکرده است

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه تیم هسته‌ای ما خود از مهارت بالایی برخوردار هستند و طرف مقابل را می‏شناسند؛ اما باز هم باید دقت کنند، تصریح کرد: آمریکا تا به حال به هیچ عهدی به طور کامل و جامع عمل نکرده است؛ برای مثال در قرارداد الجزایر پس از آزادی جاسوس‏های آمریکایی به تعهد خود عمل نکردند و ما عمل کردیم و نسبت به سایر تعهداتشان نیز آمریکایی‏ها این‌گونه بوده‏اند.

 

حجت‏الاسلام مهدی‏نژاد افزود: بنای بسیار خوبی را دانشمندان ما به ثمر رسانده‏اند و در پای این بنا بسیاری از جوان‏ها عمرشان را صرف کردند و در اوج غربت و مظلومیت این مراکز هسته‏ای را در کشور بنیان گذاردند؛ بنابراین ظلم است که به قیمت ناچیزی اینها را بفروشیم و رها کنیم و باید نسبت به تلاش‏های علمی شبانه روزی و کارهای مفیدی که دانشمندان جوان کشورمان انجام دادند، ارزش قائل شویم و آنها را دراختیار دشمنان قرار ندهیم./977/ت302/ح

ارسال نظرات