۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۲۴۰
استاد حوزه علمیه قم:

منزلت حضرت خدیجه در تاریخ اسلام مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که متأسفانه نام و منزلت حضرت خدیجه(س) در طول تاریخ اسلام مغفول مانده است، گفت: اگر حمایت‌های حضرت خدیجه(س) نبود در همان روزهای نخستین یهود و کفار بیرق اسلام را نابود می‌کردند اما به لطف خدا و حمایت حضرت خدیجه(س) نور اسلام در جهان ابدی شد.
سالروز وفات حضرت خديجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون با بیان این‌که حضرت خدیجه(س) نخستین کسی است که حتی قبل از بعثت به رسول خدا(ص) ایمان آورد و پس از بعثت هم در شرایطی که همه از حضرت روی گردان بودند از ایشان حمایت کرد، گفت: اگر حمایت‌های حضرت خدیجه(س) نبود در همان روزهای نخستین یهود و کفار بیرق اسلام را نابود می‌کردند اما به لطف خدا و حمایت حضرت خدیجه(س) نور اسلام در جهان ابدی شد.

 

وی افزود: حضرت خدیجه (س) زن عالمه ای بود و ازآنجاکه عالمه بود قبل از بعثت رسول خدا(ص) به شمایل ایشان به‌عنوان پیامبر آخرالزمان آشنایی داشت به همین خاطر با ایمان به حضرت با ایشان ازدواج کرد و تمام ثروت خود را برای نشر اسلام در اختیار حضرت رسول(ص) قرارداد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت خدیجه (س) پس از ازدواج با حضرت رسول(س) حتی یک‌بار هم ثروت خود را به رخ حضرت رسول(ص) نکشید، گفت: این بانوی بزرگوار همواره خود را کنیز حضرت رسول می‌دانستند و هرگاه خطری ایشان را تهدید می‌کرد خود را سپر بلای ایشان قرار می‌دادند.

 

خانم رانی زنجانی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در ازدواج با حضرت رسول(ص)، اخلاق و امانت‌داری ایشان را مدنظر قراردادند و هرگز به مسائل مالی کوچک‌ترین توجهی نداشتند درحالی‌که متأسفانه خانواده‌ها و جوانان امروز خود را دربند مسائل مالی قرار داده و با تأخیر در ازدواج جوانان زمینه افزایش فساد را در جامعه فراهم کرده‌اند.

 

وی افزود: آیه تطهیر به شأن مقام حضرت خدیجه(س) نیز برمی‌گردد زیرا انسان‌های پاک و مطهر در حرم‌های پاک پرورش می‌یابند و پاکی اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) به حضرت خدیجه (س) و حضرت رسول(ص) برمی‌گردد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که متأسفانه در شأن مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) در طول تاریخ اسلام ظلم شده و باید مقام ایشان آن‌طور که شایسته است احیا شود، اظهار کرد: حضرت خدیجه جز چهار زن برتر بهشتی بوده و در قیامت دارای مقام شفاعت هستند و حضرت رسول(ص) می‌فرمایند خداوند هرگز پس از خدیجه (س) هدیه‌ای مانند ایشان به من نداده است و حضرت همواره در سوگ حضرت خدیجه(س) سوگوار بودند.

 

وی یادآور شد: ازدواج حضرت خدیجه(س) و معیارهای انتخاب همسر ایشان گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز است و خانواده و جوانان با توسل به سبک زندگی ایشان می‌توانند زندگی موفق و نمونه‌ای داشته باشند./837/پ202/ی

ارسال نظرات