۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۳۴۶
معاون تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت اقتدار دینی زن مسلمان، مانع از گسترش بی‌حجابی در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و توطئه های مذبوحانه آن ها در راستای اسلام زدایی و ترویج بدحجابی و بی حیایی در جامعه دینی، گفت: تقویت اقتدار دینی زن مسلمان، مانع از گسترش بی‌حجابی در جامعه می‌شود.
حجت الاسلام ايزانلو- نشست عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عصر امروز در نشست کمیته عفاف و حجاب استان با اشاره به نقش عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، اظهار کرد: عفاف و حجاب در جامعه اسلامی نقشی بسیار کلیدی و تأثیرگذار دارد به همین دلیل نیز می بایست حفظ و تقویت آن در جامعه مورد توجه ویژه مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که حجاب و عفاف مقوله ای درونی و بیرونی بوده و شامل حال همه افراد جامعه می شود، افزود: این که حجاب و عفاف را تنها مختص به بانوان دانسته و نقش مردان را در این زمینه نادیده بگیریم راهی اشتباه بوده که نتیجه ای هم در بر نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که عفاف موضوعی درونی و مربوط به عقیده و فطرت هر فرد است، خاطرنشان کرد: در این میان حجاب تجلی بیرونی عفاف است به گونه ای که حجاب و عفاف مکمل و همراه یکدیگر هستند.

 

وی با بیان این که وجود عفاف و حجاب در کشور در واقع توجه کامل به تمام خوبی‌ها و ارزش‌هایی بوده که متعلق به جامعه بزرگ اسلامی است، افزود: اگر عفاف و حجاب در جامعه از سوی بانوان و آقایان حفظ شود، این فضیلت بزرگ بر سایر خوبی‌های زندگی نظیر تربیت صحیح فرزند و تحکیم خانواده و چگونگی معاشرت در جامعه نیز مؤثر بوده و این موارد را هم اسلامی و الهی می کند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که به همین دلیل در آموزه‌های دینی و دستورات اسلامی به‌ وجود و رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تأکید فراوانی شده است، تصریح کرد: نادیده گرفتن و یا کم توجهی در این بخش، زمینه ساز به وجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات خانوادگی بزرگی می شود.

 

وی با بیان این که خوشبختانه بخش اعظمی از بانوان و آقایان جامعه اسلامی حجاب و عفاف را به خوبی رعایت می کنند، افزود: بانوان محجبه و آقایان عفیف امروز جامعه اسلامی ایران، فرزندان همان بانوان مؤمنه ای هستند که وقتی در زمان رضاخان مسأله کشف حجاب مطرح شد، چندین سال از خانه‌هایشان خارج نشدند که مبادا چادرهایشان توسط مأموران رضاخان برداشته شود.

 

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که در این میان متأسفانه برخی افراد اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه را به خوبی درک نکرده اند، اضافه کرد: در این زمینه می بایست با کار فرهنگی و اقدامات ترویجی مبتنی بر اصول صحیح، فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه گسترش داد چرا که در موضوعات فرهنگی نمی توان با اقدامات سلبی به نتیجه مطلوب رسید.

 

وی با بیان این که تقویت اقتدار دینی زن مسلمان، مانع از گسترش بی‌حجابی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: دشمنان جامعه و نظام اسلامی بسیار پیش تر از مسلمانان به این نکته پی برده و به همین دلیل نیز امروز عفاف و حجاب بانوان جامعه را نشانه گرفته اند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و توطئه های مذبوحانه آن ها در راستای اسلام زدایی و ترویج بدحجابی و بی حیایی در جامعه دینی، اضافه کرد: باید تلاش های فرهنگی و مقابله با تهاجم نرم دشمنان با حجم و شدت این تهاجمات متناسب باشد حال آن که در این زمینه با وجود فعالیت های مناسب انجام شده، باید پذیرفت کیفیت و کمیت برنامه های مقابله ای با میزان تهاجمات دشمنان متناسب نبوده است.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با استفاده از تمامی ابزارهای موجود حجاب و عفاف جامعه اسلامی را نشانه گرفته اند می بایست مقوله عفاف و حجاب با همان اقتدار دینی در جامعه پیاده شود تا نقشه های شوم دشمنان در این زمینه نقش بر آب شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه افزود: متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی می بایست در این راستا حساسیت بیشتری داشته باشند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات