۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۴۰۶
امام جمعه اهر:

شرط استجابت دعا رعایت آداب آن است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه اهر شرط استجابت دعا را رعایت آداب آن ذکر کرد و گفت: دعا وسیله جلب اعتناى خدا و زمینه جذب رحمت الهى به سوى دعا کننده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه اهر امروز در برنامه«اباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: «دعا» اظهار احتیاج و نیاز، به پیشگاه حضرت بى نیاز است، دعا بیان تهیدستى و فقر و مسکنت و ندارى به محضر غنى مطلق، و مالک جهان هستى است.
 
وی ادامه داد: خداوند خود دعوت به دعا کرده و استجابت آن را وعده داده است که هنگامى بندگانم در رابطه با من از تو سوال کنند، پاسخش این است که من یقینا نزدیکم، دعاى دعا کننده را چون مرا بخواند اجابت مى کنم.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که در تفاسیر روائی مقصود از عبادت را دعا دانسته اند، گفت: خداوند متعال می فرماید: بدرستى کسانى که از عبادت من استکبار مى‏ورزند به زودى با کمال ذلت داخل جهنم خواهند شد، «وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ».
 
وی در ادامه افزود: دعا وسیله جلب اعتناى خدا و زمینه جذب رحمت الهى به سوى دعا کننده است؛ اى پیامبر رحمت به مردم بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگارم هیچ اعتنا و نظرى به شما نمی‌کند.
 
عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در رابطه با آداب دعا اذعان داشت: صلوات دعایی است که همیشه مورد پذیرش حق تعالی قرار می گیرد.
 
وی افزود: اگر دعایی همراه با صلوات باشد قطعاً اجابت خواهد شد، زیرا خداوند بزرگتر از آن است که قسمتی از دعا را اجابت کند و قسمتی را نپذیرد، لذا معصومین ـ علیهم السّلام ـ دعا را همیشه با صلوات بر پیامبر و آل او ختم می کردند.
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) دعا با فروتنی و ابراز عجز و ضعف و همراه با مدح پروردگار عالم را از دیگر آداب دعا ذکر کرد و گفت: امام صادق ـ علیه السّلام ـ می فرمایند که خداوند به موسی وحی کرد، وقتی در حضور من ایستاده ای همچون شخص محتاج و ذلیل بایست./854/پ202/ی
ارسال نظرات