۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۴۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

واهمه استکبار از قیام یمن به دلیل الگو گرفتن مردم این کشور از انقلاب ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که قیام مردم یمن مولود انقلاب اسلامی است، گفت: ترس و واهمه استکبار جهانی از قیام مردم یمن و مقابله با آن نیز به دلیل الگو گرفتن مردم این کشور از انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شنبه شب در مراسم تجدید میثاق با شهدای غواص که در مسجد حضرت بقیه الله(عج) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: اعمال شهدا هیچ گاه از بین نمی رود بلکه برای همیشه تاریخ چراغ راه نسل های فعلی و آتی می شود.

 

وی با بیان این که شهدا به برگزاری مراسم و یادواره نیاز ندارند بلکه ما به برگزاری این مراسمات احتیاج داریم، افزود: برگزاری مراسم های یادواره شهدا فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان ها و نیز آشنایی با اهداف این بزرگواران است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی در زمینه ارزش جهاد در راه خدا، به تشریح شأن و منزلت شهدای اسلام پرداخت و گفت: در مکتب اسلام ارزش کار شهدا به اندازه ای است که حتی ملائکه نیز نمی توانند ثواب خوبی های آنها را یادداشت کنند.

 

وی با تأکید بر این که می بایست شهیدشناسی و آگاهی از آرمان ها و اهداف شهدا در جامعه بالاتر رود، خاطرنشان کرد: همه برای تبیین شخصیت و تشریح آرمان های شهدا در جامعه وظیفه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دلیری و شجاعت شهدای هشت سال دفاع مقدس در مقابله با دشمن بعثی، ادامه داد: شهدا عقیده و اراده دینی خود را در دانشگاه اسلام ناب محمدی و تحت ولایت امام خمینی(ره) فرا گرفته بودند به همین دلیل نیز با توکل بر خدای متعال از هیچ نیروی دشمن واهمه نداشته و با آغوش باز شهادت را می پذیرفتند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: تمامی اعمال شهدا فی سبیل الله بود و همیشه نیز ماندگار است اما ما باید از دستاوردهای آنها که گنجینه ای از معرفت، مجاهدت و شجاعت است، استفاده کرده و با این پشتوانه غنی انقلاب اسلامی و اهداف والای آن را پیش بریم.

 

وی با بیان این که شهدا پیشگامان صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها بودند، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مهم ترین ترس استکبار جهانی از ایران اسلامی صدور انقلاب به سایر کشورها بوده است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در حال حاضر نیز ترس استکبار از یمن به این جهت است که یمن را نوزاد انقلاب اسلامی ایران دانسته و می خواهد آن را از بین ببرد.

 

وی با بیان این که قیام مردم یمن مولود انقلاب اسلامی است، افزود: ترس و واهمه استکبار جهانی از قیام مردم یمن و مقابله با آن نیز به دلیل الگو گرفتن مردم این کشور از انقلاب اسلامی ایران است اما دشمنان باید بدانند که کسی نمی تواند جلوی صدور انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها را بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 و روزهای پایانی مهلت تعیین شده برای دست یابی به توافق جامع هسته ای، افزود: زیاده خواهی های آمریکا در این مذاکرات برای همه مردم دنیا روشن شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که مذاکره کنندگان هسته ای کشور زیر بار زورگویی و زیاده خواهی دشمنان نروند، اظهار کرد: ملت ما خواهان توافق هسته ای خوب و عزت آفرین بوده و به دست آمدن توافق به هر قیمتی را نمی پذیرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات