۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۰۷۵۵
امام جمعه بیروت:

وحدت اسلامی عامل ناکامی گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت گسترش دامنه فعالیت گروه‌های تکفیری را نگران کننده توصیف کرد و وحدت اسلامی را ابزار اصلی مقابله با پدیده شوم تکفیر دانست.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در مراسم افطاری انجمن‌های خیریه بیروت در سخنانی بر همبستگی ملی برای پیشبرد اهداف اجتماعی و احیای نظام سیاسی تاکید کرد.

 

وی لبنان را در مواجهه با دو خطر جدی دانست که یکی دشمن دیرینه این کشور یعنی رژیم صهیونیستی است و دیگر گروه‌های تکفیری جنایتکاری هستند که از هر فرصتی برای ضربه زدن به لبنان استفاده می‌کنند.

 

این روحانی لبنانی خطاب به مسلمانان جهان گفت: هوشیاری خود را نسبت به اقدامات فتنه جویانه این گروه‌ها از دست ندهید ،چرا که وقتی داعش در عراق، سوریه، لیبی، تونس، کویت و فرانسه عملیات تروریستی انجام می‌دهد، نشانگر این است که این پدیده شوم یک تهدید جهانی به شمار می‌رود و گسترش دامنه فعالیت تکفیری‌ها یک هشدار جدی است.

 

فضل الله در ادامه به ضرورت داشتن نظام سیاسی مقتدر در کشور اشاره و تصریح کرد: در شرایط کنونی که خطرهای متعدد از همه سو کشور ما را تهدید‌ می‌کند باید در داخل به یک وحدت سیاسی مستقلی دست پیدا کنیم تا بتوانیم با تمرکز تمام نیروهای داخلی به مقابله با تهدیدات خارجی بپردازیم.

 

امام جمعه بیروت در پایان اقدام ضربه زننده به گروه‌های تکفیری را حفظ وحدت اسلامی دانست و بیان کرد: امید دشمنان اسلام به این است که با ایجاد درگیری میان مسلمانان یک جنگ بی هزینه ایجاد کنند که تمام منافع آن به قدرت‌های استعمارگر در منطقه برسد اما مسلمانان با حفظ وحدت می‌توانند دشمن را در دستیابی به مقاصد شومش ناکام بگذارند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات