۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۷۰۸۵۶
هجمه شدید اوقاف مصر به ایران؛

در برابر تشیع و تروریسم خواهیم ایستاد

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر در بیانیه‎ای توهین آمیز، مدعی توهین شیعیان به صحابه شد و تروریسم و تشیع را در یک جبهه توصیف کرد.
مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر و جمعی از علما و مسؤولان اوقاف این کشور در بیانیه‌ای مدعی هجمه جمهوری اسلامی ایران علیه علمای الازهر شده و این هجمه را محکوم کردند.

 

در این بیانیه آمده است: مسؤولان اوقاف در مقابل هرگونه تلاش ایران برای نشر تشیع سیاسی در مصر ایستادگی کرده و اجازه نفوذ این تفکرات به هیچ یک از مساجد مصر را نخواهند داد. این رفتارها درگیری های مذهبی را افزایش و احساسات اهل سنت را در سراسر عالم بر می انگیزاند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: اگر ایران به دنبال مذاکره و گفت وگو متمدنانه بوده و خواستار نزاع فکری نیست، حسن نیت خود را در این راه با توقف حمایت از حرکات و جنبش های تشیع عربی اثبات کند.

 

علما و مسؤولان اوقاف مصر که آگاهی چندانی از عقاید شیعه ندارند بار دیگر مدعی توهین شیعیان به صحابه شده و ادامه دادند: اجازه تعرض به صحابه پیامبر اکرم(ص) را نمی دهیم. به زودی قسمتی از برنامه «ملتقی الفکر الاسلامی» را به خطرات توهین و تعرض به اصحاب پیامبر اکرم و ام المومنین عایشه اختصاص خواهیم داد.

 

آنان تشیع و تروریسم را در یک جبهه قرار داده و بر ایستادگی در برابر آنها تأکید کردند./981/ب902/د

ارسال نظرات