۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۷۰۸۸۱
با برگزاری آیین افتتاحیه؛

طرح نشاط معنوی در امامزاده های خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ طرح نشاط معنوی تابستانی به همت نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در 37 امامزاده شاخص این استان آغاز شد.
افتتاح طرح نشاط معنوي در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  آیین افتتاحیه طرح نشاط معنوی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در جوار حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی چند سالی است که با هدف غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار نهاد اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و امسال نیز چهارمین دوره آن در جوار 37 امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.

 

وی افزود: این طرح با مشارکت روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم از امروز آغاز شده و تا نیمه مرداد ماه به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که در برگزاری طرح نشاط معنوی تابستانی در امامزاده های استان 37 نفر از روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و شماری از روحانیان و طلاب بومی خراسان شمالی مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه های ورزشی و اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت کنندگان در کلاس های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی از جمله برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح نشاط معنوی است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به این که طرح مزبور برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در دو گروه خواهران و برادران برنامه ریزی شده است، افزود: افزون بر این برای خانواده های کودکان و دانش آموزان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی نیز برنامه های فرهنگی و قرآنی متنوعی در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی تابستانی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: امسال در این طرح افزون بر کلاس ها و دوره های عمومی، شرکت کنندگان سه نوع کتاب آموزشی «الفبا تا خدا» ویژه دوره ابتدایی، «30 راه 30 نشانه» ویژه مقطع راهنمایی و «نردبان ها و پرتگاه های زندگی» ویژه مقطع متوسطه را نیز آموزش می بینند.

 

وی اضافه کرد: در پایان این طرح هم به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در دوره های طرح نشاط معنوی اعطا شده و برگزیدگان تجلیل می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که طرح نشاط معنوی در امامزاده های استان با محوریت و رویکرد قرآنی برگزار می شود، افزود: باید نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی در تمامی مراحل زندگی با قرآن مأنوس و همراه باشند و قرآن چراغ راهشان باشد نه آن که از این کتاب هدایت بخش آسمانی تنها در مجالس ختم و جشن های عروسی استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که جامعه اسلامی ما نیاز مبرمی به رشد فرهنگی و معنوی دارد، افزود: با وجود آن که در این زمینه طی بیش از سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی اقدامات فراوانی انجام شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: برگزاری طرح نشاط معنوی و سایر طرح های فرهنگی و مذهبی در امامزاده ها و بقاع متبرکه نیز در این راستا است به همین دلیل از سایر نهادهای متولی فرهنگ و دستگاه های اجرایی انتظار داریم تا در برگزاری این برنامه ها همکاری بیشتری با نهاد اوقاف و امور خیریه داشته باشند.

 

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و کارکرد برگزاری طرح های فرهنگی مذهبی در امامزاده ها و بقاع متبرکه، اظهار کرد: تابستان امسال طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در هشت امامزاده شاخص شهرستان بجنورد نیز برگزار می شود./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات