۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۹۲۲
نماینده مردم آمل در مجلس:

احسان و نیکوکاری ریشه در فرهنگ اسلامی و قرآنی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس گفت: فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ترویج شود که ثمرات و برکات بسیاری در جامعه دارد.
يوسفيان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جشن گلریزان نسیم همدلی که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل و صداوسیمای مرکز تبرستان در دانشگاه شمال آمل برگزار شد با اشاره به این که مردم ما همیشه در صحنه های مورد نیاز حضور داشته و در ابعاد سیاسی و اجتماعی خود را نشان دادند، تصریح کرد: مردم کشور ما اهل عاطفه و محبت بوده و در کارهای خیر مشارکت و همکاری خوبی دارند.


وی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز خدمت گذاری در همه ابعاد است که باید حمایت شود، گفت: سیاست گذاری این نهاد باید به نحوی بوده تا ورودی و خروجی آن به نحوی شایسته مدیریت و هدایت شود.


نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید حمایت کند تا زندگی مردم به نحوی بوده تا به این سمت کشیده نشود و مردم در آسایش زندگی کنند.


یوسفیان ملا با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه های متنوعی برای حمایت از مددجویان دارد، گفت: اهدای وام اشتغال و آموزش از جمله برنامه هایی است که از سوی این کمیته صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این که در مجلس شورای اسلامی در بودجه سالانه ردیف های بسیاری را به نهادهایی چون کمیته امداد اختصاص می دهیم و تنها از طریق وجوه مردم اداره نمی شوند، بیان داشت: این نهادهای حمایتی مورد توجه مجلس بوده و ردیف های بودجه ای مختلفی برای آنان وجود دارد.


نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ترویج شود که ثمرات و برکات بسیاری در جامعه دارد.


یوسفیان ملا با بیان این که مجمع امورخیرین آمل فعال و کوشا است، گفت: مجتمع بزرگ سالمندان آمل با دو هکتار زمین کلنگ زنی خواهد شد که صد میلیون از بودجه آن از سوی بنده و با حمایت های مجمع خیرین و سازمان بهزیستی احداث می شود.

 

غلامرضا علیپور، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل در این مراسم با بیان این که یکی از جذبه های معنوی ماه مبارک رمضان اکرام به نیازمندان است، گفت: فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای حمایت از نیازمندان جامعه بوده که مددجویان طبقه بندی شده و در یک سطح قرار ندارند.


وی با اشاره به این که رویکرد این کمیته بحث اشتغال و توانمندسازی است، بیان داشت: در این راستا خانواده های مددجو را به مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی هدایت می کنیم که به آن ها تسهیلات داده و وارد بازار اشتغال می شوند.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل خاطرنشان کرد: کمیته امداد امکان رفع فقر در یک منطقه را ندارد که باید با همت خیرین و مسئولان جلوی توسعه فقر را بگیریم.


علیپور با بیان این که باید شرایط فراهم شود که اگر فرد نیازمند به کمیته امداد مراجعه کند نیاز او رفع شود، گفت: خانواده های غیر توانمند نیازمند حمایت جدی هستند که باید مستمری برای آنان پرداخت شده و به معیشت و درمان آن ها توجه شود.


وی با اشاره به این که در مازندران هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج داریم که 800 نفر زمین گیر هستند، بیان داشت: در آمل حدود صد فرد زمینه گیر وجود دارد که خانواده های آنان مشقت بسیاری دارند.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با بیان این که شش هزار و 700 خانوار مددجوی کمیته امداد آمل هستند، افزود: خیرین باید برنامه ریزی کرده و در طرح های محسنین و شفا همکاری داشته و حمایت های لازم را صورت دهند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات