۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۷۰۹۷۲
نماینده مردم تهران در مجلس:

ملت ایران به دشمنان اعتماد نمی کند/ زیر بار قرارداد ننگین نخواهیم رفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه به ملت ایران نشان داده است که به دشمنان اعتماد نکند و تا زمانی که تعهدات در نهایت شفافیت مشخص نشده است نباید توافقی صورت بگیرد و در مقابل، زیاده خواهی دشمنان با سیلی مردم ایران مواجه خواهند شد.
دکتر عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم رو نمایی از گزاره ‌برگ ملّی که پیش از ظهر امروز سه شنبه در میدان آزادی برگزار شد، گفت: ما این جا جمع شده ایم تا پیام رسایی برای جهانیان و ملت های آزادی خواه و استقلال طلب داشته باشیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما اینجا جمع نشده ایم که برای کسانی که خودشان را به خواب زده اند، صحبت کنیم، چرا که این ها در نهایت جنایت کاری به دنبال انتقام از ملت ما هستند و از خواب طولانی خود بیدار نمی شوند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران دو قرن است که با پدیده شوم استکبار مواجه بوده است، خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این زنجیرها از هم گسسته شد.

 

زاکانی با تاکید بر این که دو قرن جنایت انگلیس و شش دهه جنایت آمریکا این درس را به ما آموخت که نباید به بیگانگان اعتماد کرد، تصریح کرد: باید به استقلال اندیشید و از آرمان ها و ارزش های اسلام و ملت که خواسته امام راحل و شهدا است، دفاع کرد.

 

وی با اشاره به گذشته زشت و پلشت دشمنان علیه ایران، بیان کرد: آمریکا  نزدیک یک دهه جنگ سخت، بیست و هفت سال جنگ نرم علیه ایران به راه انداخت و با ایجاد فتنه گری ها قصد نابودی ملت ما را داشت، لذا ما با اتکا به ایمان و خدا باوری حاضر به توافق با دشمنان نیستیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که آمریکا ما را محکوم به داشتن سلاح کشتار جمعی می کنند، گفت: آمریکایی ما را متهم می کنند که خودشان از صلاح های کشتار جمعی علیه کشور ها استفاده کردند.

 

زاکانی اظهار داشت: آنها ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند در صورتی که ناقض حقوق بشر هستند، آنها ما را متهم به ترویست می کنند  در صورتی که عوامل مورد حمایت آن ها از جمله غده سرطانی اسراییل تا داعش را حمایت می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا مخل امنیت جهان است و ایران مهد تمدن آزادی استقلال و ارزش های اسلامی و جهانی است.

 

وی با تاکید بر این که ما جمع شدیم تا نشان دهیم که حافظ دستاورهای خود هستیم، بیان کرد: ما هیچ گاه مرعوب این تهمت بزرگ نمی شویم، آن ها این تهمت را می زنند تا مانع پیشرفت ما شوند و در برابر تمدن ملت ایران و پیشرفت های آن ممانعت کنند.

 

زاکانی عنوان کرد: هدف دشمنان این است تا چهره انقلاب اسلامی ایران را مکدر کنند، ما به آن ها بدهکار باشیم تا آنها در امور کشور مداخله جویی کنند و ریشه تنومند انقلاب را از جا در بیاورند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان امید دارند تا با ممانعت از دست یابی هسته ای دانشمندان ایران به صلاح صلح آمیز مانع استقلال کشور شوند و زمینه وابسطه گی را فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر این که ما دور هم جمع شده ایم تا استقلال و عزت ملت را یادآور شویم، بیان کرد: ما خواستار وفاداری به حضرت امام (ره) و شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری هستیم .

 

زاکانی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای بر منافع ملت استقامت کنند، خاطر نشان کرد: ملت ایران پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برج آزادی، نماد آزادی ملت رشید ایران است، خاطر نشان کرد: برج آزادی در زمان انقلاب اسلامی کانون اعتراض به استبداد و استکبار بود و صدای مردم از این برج به گوش جهان رسانده شد.

 

وی این گزاره برگ را افتخار ملت اعلام کرد و بیان کرد: ملت ایران حاضر نیستند که قردارد ننگینی را پذیرا باشند، ما همیشه سر افکنده به گذشتگان بودیم و الان ملت ایران بصیرو شجاع این جا جمع شده است تا از این گزاره برگ رونمایی کند.

 

زاکانی با تاکید بر این که تحریم ها باید در روز امضاء لغو شود و نه تلیق شود، گفت: اگر تحریم ها تعلیق شود، بهانه ای مجدد برای دشمنان است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ملت ایران نیازی به راستی آزمایی ندارد، اظهار داشت: ملت ایران و نمایندگان راستگو، امانتدار و پای بند به وفای عهد هستند.

 

وی دشمنان ملت ایران را مکار، حیله گر و بدعهد معرفی کرد و خاطر نشان شد: آنها در گذشته به تعهدات خود عمل نکردند، در سال 84 بخش تحقیقاتی سازمان انرژی هسته ای تعطیل شد و آن ها تهدید کردند که ملت ایران را به بمب هسته ای مورد هدف قرار می دهند.

 

 زاکانی این گزاره برگ را حفظ تقویت دستاورد های ایران نامید و تصریح کرد: کسانی که دارنده سلاح هسته ای هستند موظف به استفاده صلح آمیز از سلاح هسته ای هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که  امروز منافع این ملت به بار نشسته است، خاطر نشان کرد: دشمنان ما به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیستند و قصد دارند که آنچه ملت ایران کسب کرده اند از آن ها بگیرد و علم و دانش اینده ملکت را را نشانه قرار داده اند.

 

وی با تاکید بر این که ما حافظ استقلال ملت هستیم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ایران تا 50 سال دیگر قطب علمی جهان نشود انقلاب شکست می خورد، دشمنان مانع از توسعه دانش و فن آوری هستند، ما نیز خواستار صیانت از حفظ دستاورد های هسته ای ایران، عزت، بزرگی و پاسداری از آن هستیم.

 

زاکانی هر نوع نظارت غیر متعارف را غیر قابل پذیرش دانست و بیان کرد: حاصل این نظارت ها تقدیم شهدای هسته ای بود و ما چندین سال باید منتظر بمانیم تا همانند آن ها را داشته باشیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برگشت پذیری این تعهد نامه اظهار داشت: این برگشت پذیری جنبه عقلانی دارد و ما حق عقب ماندگی را نداریم و باید جلوی زیاده خواهی های دشمنان بایستیم.

 

وی با بیان این که دشمنانی که ادعای بشر دوستی دارند، به بهانه تحریم از دادن مواد هسته ای مورد نیاز کشور در حوزه پزشکی خوداری کردند، گفت: قریب 130 مرکز پزشکی تعطیل شد و تا زمانی که دانشمندان این مواد را تولید نکردند حاضر نشدند موادی که به درد بیماران صعب العلاج می خورد را به ما بدهند.

 

زاکانی با اشاره به این که آن ها قصد انتقام از ملت ایران را دارند، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که به دشمنان اعتماد نکنیم و تا زمانی که تعهدات در نهایت شفافیت مشخص نباید توافقی صورت بگیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما هیچ توافق بدی را به رسمیت نمی شناسیم، گفت: ما خواستار زیاده خواهی نیستیم و خواستار منافع ملی، صیانت از حقوق ملت در عرصه علم، دانش و استقلال هستیم.

 

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: ملت ایران در مقابل زیاده خواهی کوتاه نخواهد آمد و در مقابل زیاده خواهی دشمنان با سیلی مردم ایران مواجه خواهند شد./818/پ201/ش

ارسال نظرات