۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۷۱۱۵۶
تابستان امسال؛

برنامه های اوقات فراغت در 326 کانون مساجد خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: تابستان امسال برنامه های اوقات فراغت در 326 کانون فرهنگی هنری دارای مجوز این استان برگزار می شود.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی امروز در نشست ستاد اوقات فراغت استان که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف عضو این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در 326 کانون مجوزدار شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که افزون بر این 24 کانون تخصصی نیز با موضوعات تخصصی به اجرای برنامه هایی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان می پردازند، اضافه کرد:  در راستای برگزاری بهتر برنامه های اوقات فراغت تابستانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در حال حاضر انجمن معاونت های فرهنگی در شهرستان های هشت گانه این استان تشکیل شده اند.

 

شیرازیان ادامه داد: انجمن های معاونت های فرهنگی در شهرستان بجنورد، مرکز استان در 63 پایگاه اوقات و فراغت ایام تابستانی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که تابستان امسال برنامه های اوقات فراغت جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باتوجه به انسجام و ساماندهی پایگاه ها و شناسایی ظرفیت ها در زمینه جذب جوانان و نوجوانان، با محوریت قرآنی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا دبیرخانه دائمی ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد استان نیز تشکیل شده است.

 

شیرازیان ادامه داد: دبیرخانه دائمی ستاد غنی سازی اوقات فراغت جوانان در کانون های مساجد استان، افزون بر تابستان، در تمام طول سال فعال بوده و برنامه های مختلفی را در این زمینه اجرا می کند.

 

وی با بیان این که برنامه های اوقات فراغت تابستانی کانون های مساجد خراسان شمالی بعد از ماه رمضان با توان و کیفیت بیشتری برگزار می شود، افزود: در این راستا امسال افتتاحیه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در تمامی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار می شود.

 

شیرازیان اظهار کرد: در حال حاضر نیز حدود 100 مربی چهره به چهره در پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی فعال هستند.

 

به گفته وی، افزون بر این تابستان امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده را با همکاری آموزش و پروش در مدارس شبانه روزی برگزار خواهند کرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین امسال برای نخستین بار ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حوزه علمیه قم قراردادی تنظیم کرده اند که بر مبنای آن بعد از پایان ماه مبارک رمضان، 20 روحانی مبلغ از قم برای مباحث اخلاقی و تربیتی به استان اعزام می شوند.

 

شیرازیان همچنین با اشاره به برگزاری طرح قرآنی 1449 با محوریت قرائت، حفظ و مفاهیم سوره یاسین طی تابستان امسال از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، اضافه کرد: این طرح با حضور مربیان برتر قرآنی استانی و کشوری در کانون های مساجد استان اجرا خواهد شد.

 

وی در خاتمه گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده تابستان امسال در برنامه های اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از شش هزار نفر شرکت می کنند که از این تعداد چهار هزار نفر را خواهران و دو هزار نفر را نیز برادران تشکیل می دهند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات