۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۱۲۳۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری دوره تربیت مربی فیض نور در حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: امسال دوره تربیت مربی تخصصی فیض نور برای اساتید و مربیان فیض نور و مبلغات فعال حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
دوره تربيت مربي

اعظم پورحیدر، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های فرهنگی سال 94 مدارس علمیه خواهران استان، اظهار داشت: دوره تربیت مربی تخصصی فیض نور برای اساتید و مربیان فیض نور و مبلغان خواهر فعال برگزار می شود.

 

پورحیدر در تعریف مربیان فیض نور گفت: منظور از مربیان فیض نور مربیانی هستند که قبلا در قم دوره دیده و الان در حوزه های علمیه درباره وهابیت، مسیحیت و عرفان های نو ظهور کلاس برگزار می کنند.

 

وی گفت: در دوره تربیت مربی افراد به صورت تخصص‌ تر آموزش می بینند و برای هر رشته ای یک مربی اختصاصی تربیت می شود؛ وهابیت، تصوف، اهل حق، مسیحیت، باستان گرایی، زرتشت، شبهه عرفان های کاذب و بهائیت که برای هر کدام از هر مدرسه مربی مخصوص تربیت می شود تا دوره های خود را بعدها تکمیل کنند.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که در این دوره 150 نفر از خواهران از سراسر استان شرکت داده می شوند، افزود: هدف از برگزاری این دوره، تربیت مربی و مبلغ توانمند است که بتوانند به شبهات در عرصه فرق و مذاهب پاسخی دقیق ارائه دهند.

 

پورحیدر با اشاره به دیگر مزایای برگزاری این دوره، تصریح کرد: تربیت مربیان اعتقادی برای آموزش خود طلاب و یا اعزام به پایگاه های مردمی، مساجد و هیئات مذهبی و هر ارگانی که به مبلغه نیاز دارند از دیگر اهداف برگزاری دوره تربیت مربی تخصصی فیض نور است.

 

وی افزود: علاوه بر این مبانی اعتقادی خود مربیان و مبلغان در این دوره تقویت می‌شود تا بتوانند در برابر آسیب ها مقاومت کرده و به شبهات به وسیله نوشتن مقاله یا حضور در فضای مجازی و سایر بخش ها پاسخ دهند.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی به مشمولین اجرای طرح فیض نور اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت شرکت در این دوره با دانش آموختگان و شاغلین سطح سه، اساتید حوزه، مبلغان برتر و مربیان فیض نور است.

 

وی تصریح کرد: دوره تربیت مربی و مبلغ توانمند در چند مرحله اجرا شده و در مرداد ماه امسال مرحله کوتاه مدت به صورت حضوری و در عرض دو روز برگزار می شود./936/ت302/ح

ارسال نظرات