۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۱۲۴۵
در قالب طرح سفره های آسمانی؛

جشن میلاد امام حسن در هشت امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن های میلاد کریم اهل بیت(ع) در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه این استان برگزار می شود.
ميلاد امام حسن مجتبي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با شب نیمه ماه رمضان و سالگرد میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن های میلاد این امام همام در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: جشن های میلاد کریم اهل بیت(ع) در قالب سفره های آسمانی در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با حضور مردم و مسؤولان و سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحی ذاکران ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: طرح سفره های آسمانی و جشن های میلاد امام حسن مجتبی(ع) در امامزاده های خراسان شمالی همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطار اجرا می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در این جشن ها افزون بر اقامه نماز و  ضیافت افطار، برنامه های دیگری از قبیل سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای مسابقات فرهنگی، اهدای جوایز و غیره اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان این که برنامه های مزبور از ساعت 19 چهارشنبه دهم تیر ماه آغاز می شود، گفت: محوری ترین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در استان خراسان شمالی به میزبانی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: افزون بر حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) در بجنورد، جشن میلاد کریم اهل بیت در شهرستان شیروان به میزبانی حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) زیارت، در اسفراین در حرم امامزاده سیدجعفر(ع) و در شهرستان فاروج نیز به میزبانی حرم امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین جشن میلاد امام حسن(ع) در محل حرم امامزاده عبدالحمن(ع) خرق شهرستان فاروج، امامزاد ه زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان جاجرم، امامزاده فخرالدین(ع) ایور شهرستان گرمه و حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان مانه و سملقان همراه با ضیافت افطار برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به جایگاه والای امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: مولود نیمه رمضان و پیشوای دوم شیعیان نه تنها از نظر تقوا، زهد، عبادت و علم مقامی بسیار رفیع داشت بلکه از لحاظ بخشش و دستگیری از نیازمندان و درماندگان نیز در عصر خود شهره خاص و عام بود به همین دلیل نیز به کریم اهل بیت(ع) مشهور شده است.

 

وی با اشاره به خدمات کم نظیر این امام همام به اسلام، خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) پرده از چهره طاغوتیان زمان برداشت تا مردم آن ها را آن طور که هستند بشناسند و به این ترتیب از اجرای نقشه هایی که برای از بین بردن رسالت جدش، پیامبر(ص) طراحی کرده بودند جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: به برکت تدبیرهای امام حسن(ع)، برادر بزرگ تر ایشان، امام حسین(ع) انقلاب و حماسه بزرگ عاشورا که روشنگر حقیقت و عبرت بخش خردمندان بود را به وجود آورد و اسلام ناب محمدی را از نابودی نجات داد.

 

گفتنی است، امام حسن مجتبی(ع) فرزند امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، پانزدهم رمضان سال سوم هجری در مدینه به دنیا آمد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات