۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۷۱۳۴۲
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

عبادت برای مؤمنان واقعی تعطیلی بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه قم عبادت عاشقانه خداوند تا پایان عمر را دیگر ویژگی مؤمن عنوان کرد، گفت: مؤمن برای عبادت خداوند تعطیلی نمی‌شناسد و از تمامی فرصت‌ها برای عبادت و بندگی خداوند استفاده می‌کند.
حاج ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد برجسته قرآن کریم، عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که مؤمن پیوسته به رحمت الهی امیدوار است و هرگز از رحمت الهی نا امید نمی‌شود، گفت: امید به رحمت الهی لازمه سبک زندگی اسلامی است قرآن کریم از مؤمن می‌خواهد که در هر شرایطی به رحمت الهی امیدوار باشد و دست از دعا به درگاه الهی برندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مؤمن همواره از حوادث گذشته عبرت ‌آموزی کرده و سعی می‌کند تجربه گذشتگان را تکرار نکند و به ‌عبارت ‌دیگر اصل عبرت‌ آموزی از زندگی پیشینیان از توصیه‌های ائمه(ع) و رسول خدا (ص) برای مسلمانان و انسان‌های پاک ‌سرشت است.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که مؤمن چشم طمع به داشته‌های دیگران نداشته و قناعت‌ پیشه بوده ادامه داد: مؤمن می‌داند که خداوند نعمت‌های خود را به گوناگون در میان انسان‌ها تقسیم کرده و نباید چشم به نعمت‌های دیگران داشته باشد زیرا چشم‌داشت به نعمت‌های دیگران موجب می‌شود که نه از داشته‌های خود و نه از داشته‌های دیگران در زندگی لذت ببرد.

 

عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه قم عبادت عاشقانه خداوند تا پایان عمر را دیگر ویژگی مؤمن عنوان کرد، گفت: مؤمن برای عبادت خداوند تعطیلی نمی‌شناسد و از تمامی فرصت‌ها برای عبادت و بندگی خداوند استفاده می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم قدرشناسی از نعمت خانواده را از توصیه‌های قرآنی به مسلمانان دانست و افزود: کسی که مؤمن واقعی است قدر نعمت خانواده را دانسته و سعی می‌کند خانه را به محیطی برای آرامش اعضا تبدیل کند زیرا خانه مؤمن محل آرامش بوده و خشونت در خانه مؤمن بی‌معنا است.

 

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد حقیقت ایمان را درک کند باید از دروغ چه به شوخی و چه به‌ طورجدی دست بردارد زیرا دروغ مانع تابش حقیقت ایمان بر قلب و روح آدمی می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پرهیز از دروغ‌گویی همان‌طور که گفته شد توصیه قرآنی است و کسی که از دروغ پرهیز نکند به‌ مرور زمان قلب و روح آنها تیره ‌و تار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم یادآور شد: مؤمن به خاطر بندگی خداوند و عبادت رنج مهاجرت و سختی را به جان خریده و از محیط آلوده به گناه دور می‌شود تا بتواند ایمان خود و نزدیکانش را حفظ کند به همین دلیل قرآن کریم تأکید بر مهاجرت انسان از محیط‌های آلوده به گناه دارد./921/پ202/ف 

ارسال نظرات