۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۳۵۵

بازجویی نظام آل‎خلیفه از عالم شیعی بحرین

خبرگزاری رسا ـ آل‎خلیفه به اتهام ایجاد تفرقه و انتقاد به حکومت از امام جمعه مسجد کرزکان بحرین بازجویی کرد.
شيخ عيسي عيد امام جمعه بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، خالد بن علی آل خلیفه وزیر دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین از هماهنگی این وزارت با اداره اوقاف سنی و جعفری و دستگاه های حکومتی در اتخاذ تدابیر قانونی شدید نسبت به هرگونه انتقاد به حکومت، ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمانان و مخالفت ضوابط گفتمان دینی خبر داد.

 

خالد بن علی گفت: امروز تروریسم با هر شکل، گرایش و منابعی بزرگترین دشمن دین به حساب می آید و نیازمند آن است که علما و سخنرانان مساجد مسؤولیت خود را در این مورد به درستی انجام دهند.

 

در همین راستا حجت الاسلام شیخ عیسی عید سخنران مسجد کرزکان به دلیل سخنان نماز جمعه گذشته خود از سوی نظام آل خلیفه مورد بازجویی قرار گرفت.

 

شیخ عیسی عید با انتقاد از اسراف اداره اوقاف جعفری در خرید کتاب های غیرضروری برای مساجد و سیاست های نظام آل خلیفه گفت: سخنان ظهر جمعه از باب نصیحت به مسؤولان و حفاظت مصالح مردم بوده و سخنانی به دور از واقعیت نیست. آنچه که گفته شده را مسؤولان حکومتی هم تصدیق و بارها بدان تصریح کردند.

 

این عالم شیعی در ادامه افزود: انتقاد از اداره اوقاف جعفری به دلیل حفظ بیت المال بوده و تهمت شوراندن مردم بر نظام بی اساس و غیر موجه است./981/ب902/د

ارسال نظرات