۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۷۱۵۲۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

گسترش پایداری عمل صالح در گرو رواج روحیه شکرگزاری است

خبرگزاری رسا ـ حجت السلام جواهری با بیان این که شکر و تشکر از آموزه های اهل بیت(ع) است، گفت: گسترش و پایداری عمل صالح و کارهای خیر انسان ها نسبت به یکدیگر، مستلزم رواج روحیه سپاسگزاری است.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تربت حیدریه، حجت الاسلام محمدرضا جواهری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، پیش از ظهر امروز در این دانشگاه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: شکر و سپاسگزاری از انسان ها در کارهای زیبای آنان از اوصاف اهل ایمان و تقوی و از اصول سیره نبوی و اهل بیت(ع) است.


وی با بیان این که این سپاسگزاری، آثار و پیامدهای فراوان و با ارزشی را به همراه دارد، تصریح کرد:  امام حسن مجتبی(ع) اهل تشکر بوده و اصحاب خویش را به تشکر از خلق خدا دعوت کرده اند. همچنین در نظریه امام حسن مجتبی(ع)، هویت نعمت بسته به شکر نعمت بنا شده است.


شکر و سپاسگزاری؛ ملاک تشخیص نعمت از نقمت


نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: امام حسن(ع) فرموده اند: «نعمت و محنت وسیله آزمایش هستند؛ بنابراین اگر شکر آن به جا آورده شود سبب نعمت می شود و اگر کفران شود نقمت خواهد شد». بر اساس این حدیث، نعمت بودن هر پدیده و کار، در گرو شکر آن نعمت و معیار تشخیص نعمت از نقمت شکر و سپاسگذاری مناسب آن بوده و شکر خدا و خلق مرز نعمت و نقمت است.

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که انسان های بزرگوار اهل شکر خدا و تشکر از خلق خدا هستند، تصریح کرد: شکر خدا در عبادت خدا و به کار گرفتن هر نعمت در فلسفه آفرینش آن است؛ تشکر از کارهای خوب بشر و به ویژه خدمات انسان ها به یکدیگر، از سفارش های اهل بیت (ع) است. همچنین باید انسان از کمک و هدیه دیگران و اقدامات کوچک و بزرگ آنان تشکر کند.


وی با اشاره به اهمیت رواج روحیه قدردانی و شکر گزاری، خاطر نشان کرد: گسترش، تنوع و پایداری عمل صالح و کارهای خیر انسان ها نسبت به یکدیگر، مستلزم رواج روحیه شکرگذاری و سپاسگزاری است. شکر و تشکر از آموزه های اهل بیت(ع) به انسان ها بوده و باید پیروان اهل بیت هیچ گاه از شکر خدا و تشکر از خلق خدا کوتاهی نکنند./864/پ202/ب5

 

ارسال نظرات