۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۷۱۶۱۲
آیت الله سبحانی:

نباید کسی سلیقه شخصی‌اش را در احکام اسلام اعمال کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، تسلیم بودن در مقابل احکام الهی را از ویژگی‌های مؤمنان خواند و گفت: اگر فردی بخواهد با سلیقه شخصی به اسلام عمل کند، مؤمن واقعی نیست؛ زیرا تسلیم بودن در برابر خداوند و عمل به احکام الهی از نشانه‌های ایمان است.
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول درس تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امام حسن(ع)، فرزندان خودش و برادرانش را جمع کرد و فرمود «شما امروز کودکان قوم هستید و در آینده از بزرگان خواهید شد؛ بنابراین درس بخوانید و علوم را حفظ کنید و اگر کسی نمی‌تواند حفظ کند از قلم کمک بگیرد و یادداشت برداری کند».
مفسر برجسته قرآن کریم افزود: امام حسن مجتبی(ع) در تربیت فرزندانشان برای شخصیت فرزندان احترام قائل می‌شدند؛ زیرا از نظر تربیتی، محترمانه سخن گفتن و تشویق بهتر از تنبیه و توبیخ است.
وی ابراز داشت: از وظایف پدر این است که برای علم و فرهنگ فرزندانش اهمیت قائل باشد و در کنار توجه به مادیات، زمینه ارتقای علمی و فرهنگی آنها را فراهم کند.
حضرت آیت الله سبحانی در ادامه تفسیر سوره احزاب خاطرنشان کرد: یکی دیگر از صفات منافقان، سوءظن به وعده‌های الهی است؛ اما در مقابل مؤمنان به وعده‌های الهی ایمان دارند و تسلیم احکام خداوند هستند؛ چنان که در جنگ احزاب با مشاهده کفار، ایمانشان نسبت به وعده‌های الهی راسخ‌تر شد.
وی تسلیم بودن در مقابل احکام الهی را از ویژگی‌های مؤمنان خواند و تأکید کرد: اگر فردی بخواهد با سلیقه شخصی به اسلام عمل کند، مؤمن واقعی نیست؛ زیرا تسلیم بودن در برابر خداوند و عمل به احکام الهی از نشانه‌های ایمان است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: خداوند در سوره احزاب، مسلمانان را از پیشی گرفتن بر خدا و رسولش نهی کرده است؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) در ماه رمضان با گروهی از مسلمانان به بیرون مدینه رفتند و دستور دادند، مسلمانان روزه خود را افطار کنند؛ اما برخی از مقدس نماها، ثواب روزه را بیشتر دانسته و بر پیامبر(ص)‌ پیشی گرفتند.
حضرت آیت الله سبحانی افزود: در مقابل آنها منافقان با مشاهده کفار در پشت خندق، دیگران را از ماندن در جبهه نهی‌ کرده و گفتند «خدا و رسولش ما را فریب دادند»؛ یعنی وعده پیروزی اسلام با این جمعیت انبوه کفار ممکن نیست و وعده الهی را تکذیب کردند./908/پ201/ج
ارسال نظرات