۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۷۷۱
امام جمعه بابل:

توافق خوب براساس خط قرمز رهبر انقلاب خواسته اصلی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که قرارداد خوب بر اساس خطوط قرمز و منافع ملی ما و بر اساس معاهدات بین المللی سازمان بین المللی هسته ای است، گفت: ما خواستار توافق خوب براساس خط قرمز های مقام معظم رهبری و خواسته های ملت هستیم.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه شهرستان بابل با بیان اهمیت توجه به روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان گفت: شایسته است که از فرصت های باقی مانده برای بهره وری های معنوی ماه مبارک رمضان استفاده و  نواقص گذشته را در این چند روز مانده از ماه رمضان برطرف نمایید.

 

وی با اشاره به عظمت شبهای احیای ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد:  یکی از اعمال شب قدر احیاء داشتن است زیرا لیالی قدر ایامی بزرگ و لحظات و دقایق  آن بسیار مهم می باشد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل بر برنامه ریزی لحظات شب قدر تاکید و تصریح کرد:  از ائمه جمعه و هیاتهای امنای مساجد تقاضا دارم، همه لحظات شب های قدر را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا مردم بتوانند از فیض این شب با دعا، نیایش و اعمال خاص این شب بهره ببرند.

 

وی با اشاره به هفته اکرام ایتام و نیازمندان  اظهار داشت: اهمیت کمک به افراد نیازمند به خصوص در ماه مبارک رمضان بر اساس سیره کریم اهل بیت امام حسن (ع) مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: در این روزهای گرم تابستان و روزه داری سخت در این ایام به فکر نیازمندانی باشید که به دلیل تنگی معیشت به سختی قادر به روزه داری هستند و کمک به آنها موجب شادمانی آنها و رضایت خداوند متعال خواهد شد.

 

خطیب جمعه بابل به روزهای حساس مذاکرات هسته ای اشاره و ضمن تاکید بر هوشیاری تیم مذاکره کننده، گفت: مذاکرات هسته ای به حساسترین موقعیت رسید و بعد از قریب به دو سال مذاکرات پی در پی ظاهرا به ایستگاه پایانی این مذاکرات رسیدیم.

 

وی ادامه داد: این مذاکرات محک بزرگ و فرصت تاریخی برای کشورهای غربی است تا بتوانند بر خلاف رفتارهای قبلی آنها بتوانیم به قراردادی خوب خوب برسیم.

 

امام جمعه بابل در توصیف قرار داد خوب خوب خاطرنشان کرد: قرارداد خوب بر اساس خطوط قرمز و منافع ملی ما و بر اساس معاهدات بین المللی سازمان بین المللی هسته ای است.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: ما خواستار توافق خوب براساس خط قرمز های مقام معظم رهبری و خواسته های ملت هستیم.

 

وی به نیاز غربی ها برای توافق با ایران اذعان کرد: کشورهای غربی بر خلاف ادعای خود بیشتر از ما با توجه به مشکلات سیاسی و اقتصادی خود نیازمند به توافق هستند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرا حفظ منافع ملی، رفع تحریم ها و ادامه تحقیق توسعه در خصوص مسائل هسته ای را برای کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی با هدایت های رهبرمعظم انقلاب و تلاش افراد سخت کوش و صادق مذاکره کننده سعی در حفظ منافع ملی دارد  و موارد باقیمانده ناشی از زیاده خواهی های طرف غربی است.

 

وی با هشدار نسبت به کارشکنی طرف های غربی در موارد باقیمانده مذاکرات، خاطرنشان کرد: اگر لجبازی طرف های غربی برای مطالباتی غیر قانونی و غیر متعارف ادامه پیدا کند ما به وضع اول  و افزایش غنی سازی برمی گردیم.

 

حجت الاسلام روحانی با تذکر به تیم مذاکره کننده برای شفاف سازی در مفاد قرارداد هسته ای تصریح کرد: امیدواریم موارد نگارش شده در مفاد قراردادنامه مانند بیانیه لوزان نباشد که هنوز هم زوایای آن دقیق روشن نشده است.

 

وی با انتقاد از برخی اظهارات مقامات دولت در گره زدن همه مشکلات به تحریم ها افزود: متأسفانه فرد نادانی در اظهاراتی حتی مشکلات ازدواج جوانان را به موضوع تحریم ها گره زد و به همین دلیل نباید بیخود تحریم هراسی شود.

 

امام جمعه بابل با بیان این که ملت ما برای رفع تحریم حاضر به ذلت نیست، اظهار داشت: تنها در صورتی جمهوری اسلامی مفاد قراداد هسته ای را امضا می کند که یک توافق خوب خوب باشد.

 

وی در ادامه به حوادث اخیر تروریستی گروه داعش اشاره کرد و گفت: حمایت های زیاد کشورهای غربی از گروه تروریستی داعش و گسیل داشتن جوان های خود به سمت عراق و سوریه امروز دامن آنها را گرفته است.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: جمهوری اسلامی از سالها قبل نسبت به این مسائل هشدار می داد و امروز اروپا و غرب با بازگشت جوانانی مواجه شده است که آموزش های نظامی و تروریسی را دیده اند و می تواند امنیت آینده غرب را با خطر بسیار جدی مواجه کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات