۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۷۱۷۷۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مذاکره با آمریکا تا زمانی که حقوق ملی حفظ شود، معنا دارد/ چهره آمریکا همچون چهره گرگ، قابل بزک کردن نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه ما تا زمانی که حقوق ملی در مذاکرات محفوظ بماند، طرفدار مذاکره هستیم؛ گفت: از دولت و مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنیم اما منافع کشور برای ما اصل و دفاع از آرمان‌های انقلاب با بهره جستن از بیانات رهبری معظم انقلاب برای ما دستورالعمل و منشور است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: شب‌های ماه مبارک رمضان، شب‌های ضیافت مستمندان است کسانی که توانایی مالی لازم را برای کمک دارند به مدد کمیته امداد بیایند تا سفره‌های افطاری ایتام گسترده‌تر شود.

 

وی با اشاره به روز معادن عنوان کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که مسأله معادن باید بسیار حائز اهمیت باشد، برخی از معادن استان مانند آنتیموان و تیتانیوم در کشور و حتی در جهان نمونه است همچنین معادنی مانند طلا، مس، نقره و معادن سنگ‌های زینتی و صنعتی در استان وجود دارد که مدت زیادی ناشناخته مانده بود اما در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و جای قدردانی از مسؤولان امر دارد.

 

آیت الله سلیمانی در ادامه وحشی‎‌ترین رژیم جهان را آمریکا دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی امواج بیداری در کشورهای اسلامی به وجود آمد و قدرت‌های حاکم جهان را تحت تأثیر قرار داد و قطب جدیدی به نام اسلام را در دنیا پدید آورد.

 

وی بیان کرد: اینکه کنگره آمریکا مسائلی همچون اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی و قرآن‌شناسی را مطرح می‌کند، نشان از نفوذ اسلام دارد؛ اندیشه اسلام به برکت انقلاب در کوتاه‌ترین زمان گسترش یافت و تفکر مادی و مادی گرایانه و انکار خدا را به زباله‌دان تاریخ انداخت.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: نظام سلطه جهانی به سردمداری شیطان بزرگ از بیداری اسلامی به وحشت افتاد و سعی کرد تا بر جنایات خود بیفزاید و شعله‌های بیداری را خاموش کند؛ همان‌گونه که ابراهیم را به شعله آتش انداختند و پیامبر اکرم(ص) را در تنگنا قرار دادند.

 

وی با تأکید بر ایستادگی مسلمانان در برابر استکبار، اظهار داشت: هر چه مستکبران برخوردهای خود را فجیع‌تر و خشن‌تر کردند، پایداری مردم بیشتر شد و نفرت آنان نسبت به نظام استکباری افزایش یافت؛ به گونه‌ای که امروز رییس‌جمهور آمریکا اگر بخواهد به برخی کشورها سفر کند، در منظر عموم نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد بلکه شبانه به عراق، افغانستان و مصر می‌رود.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز منفورترین چهره، چهره رییس‌جمهور آمریکا است، نه امروز بلکه سال‌ها پیش امام فرمود اگر بین ملت‌های دنیا برای تعیین وحشی‌ترین رژیم، رفراندوم برگزار کنید اکثریت قاطع آرا مربوط به آمریکا خواهد بود.

 

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر، تصریح کرد: امروز دستی قوی وجود دارد که می‌خواهد چهره آمریکا را زیبا و طرفدار صلح نشان دهد اما اینان باید بدانند که چنین چهره‌ای هرگز قابل بزک‌کردن نیست همان‌گونه که هرچه چهره گرگ را آرایش کنید باز هم زیبا و دلپذیر نخواهد شد.

 

امام جمعه زاهدان به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی اشاره و تأکید کرد: این اقدام آمریکا سبب شد تا تمام 297 مسافر هواپیما که 66 کودک و 52 بانو نیز جزو آنان بودند به شهادت برسند، دولت وقت آمریکا ابتدا چنین سقوطی را رد کرد و سپس ادعاهای ناشیانه و دور از منطقی همچون جنگی‌بودن هواپیما و خارج شدن موشک از مدار را مطرح کردند.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها که قبل از انقلاب، حین انقلاب و بعد از انقلاب در مراحلی همچون جنگ تحمیلی هویت خود را نشان داده‌اند، چگونه صلح‌طلب و مدافع حقوق بشر هستند؟! مگر می‌توان کودتای 28 مرداد، تشکیل ساواک و طراحی کشتار دانشجویان در 13آبان 57 را فراموش کرد؟! جنایات آمریکا علیه ایران انگشت‌شمار نیست و نمی‌توان این رژیم درنده‌خو را صلح‌طلب دانست ما تا هنگامی که این رژیم از درنده‌خویی خود دست برندارد شعار مرگ بر آمریکا را سرخواهیم داد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما تا زمانی که حقوق ملی و واقعی‌مان در مذاکرات محفوظ بماند، طرفدار مذاکره و منطق هستیم، اما اگر ببینیم که این حقوق نادیده گرفته می‌شود مذاکره را ممنوع اعلام خواهیم کرد فصل الخطاب نظر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است ما از دولت و مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنیم اما منافع کشور برای ما اصل و دفاع از آرمان‌های انقلاب با بهره جستن بیانات رهبری معظم انقلاب برای ما دستورالعمل و منشور است./831/پ201/ح

ارسال نظرات