۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۷۸۰
امام جمعه خوی:

الگو گرفتن از سبک زندگی امیرمؤمنان تنها راه نجات مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان(ع)، گفت: امروز عموم مسلمانان و ملت ایران که افتخار شیعه امیرمؤمنان(ع) بودن را با خود دارند نیاز به پیروی از سبک زندگی آن بزرگوار را دارند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسک به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: ای روزه دار در کار خویش تدبر و اندیشه کن تو در این ماه میهمان پروردگارت هستی بنگر که در شب و روزت چگونه هستی و چگونه اعضای خود را از نافرمانی پروردگارت نگه می داری.

 

وی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: مبادا در شب خواب باشی و روزت را با غفلت سپری کنی، پس این ماه بگذرد و بار گناهت بر دوش مانده باشد و آنگاه که روزه داران پاداش می گیرند از زیانکاران بوده باشی و آنگاه که آنان از کرامت مولایشان نصیب می برند از محـرومان باشـی چرا که فرصت سوزی در این ماه خسارتی جبران ناپذیر دارد.

 

خطیب جمعه با اشاره به ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: امروز عموم مسلمانان و ملت ایران که افتخار شیعه امیرمؤمنان(ع) بودن را با خود دارند نیاز به پیروی از سبک زندگی آن بزرگوار را دارند.

 

وی ساده زیستی، ساده پوشی، خودکفایی، عبادت و حالات معنوی، شجاعت و مردانگی، عدالت اجتماعی، رسیدگی به یتیمان، عفو و بخشش، مبارزه با فساد اجتماعی، احترام به مردم، همسرداری، حکومت داری، احترام به شخصیت انسان ها، مبارزه با بدعت ها و تحریفات، مقاومت و پایداری و سکوت برای حفظ اسلام و جامعه اسلامی را از جمله ویژگی های زندگی علوی دانست و راه نجات مسلمانان را در الگو گیری از آن ها خواند. 

 

آمریکا حتی به متحدان غربی و اروپایی خود نیز رحم نمی کند

خطیب جمعه خوی در بخش دیگر خطبه های خود با اشاره به سالگرد مسدود کردن دارایی های ایران در آمریکا و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و شهادت 298 نفر انسان بی گناه، گفت: اگر تمامی ادوار حضور آمریکا در ایران را مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران است .

 

وی افزود: رسیدن به منافع مشروع خود در خاورمیانه و از بین بردن مسلمانان تحت عنوان حمایت از موجودیت اسرائیل از اهداف اصلی آمریکا در ایجاد درگیری و اختشاش در کشورهای اسلامی است.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به فرمایش رهبر که می فرمایند «آمریکا قابل اعتماد نیست»، اظهار داشت: این امر مسلم و قطعی است چون آمریکا قصد کدخدایی جهان را دارد و  طبق تجربیات آمریکا به هیچ کدام از قوانین بین المللی پایبند نیست حتی به متحدان غربی و اروپایی خود رحم نکرده و علیه آنـها جاسوسـی می کنـد.

 

وی تصریح کرد: بیش از 70 سال است که از جنایات اسرائیل حمایت می‌کند و در مذاکرات هسته ای ایران بارها تغییر موضع داده است، تاکنون به هیچکدام از وابـستگان و هـم پیـمانان خـود از قبیل محـمدرضـا پهلوی، صـدام، قـذافی، حـسنـی مبـارک، عرفـات، طالـبان، القـاعده، بـن لادن و بـن عـلی وفا نکرده است.

 

نقش مالیات در اقتصاد مقاومتی بدون اتکا به نفت

خطیب جمعه خوی با اشاره به 16 تیر ماه روز مالیات اظهار داشت: مالیات موجب تعدیل ثروت، از بین رفتن فاصله طبقاتی، کاهش تورم در اقتصاد کشور، کاهش درآمد دهک های بالا، حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، جهت دهی به سرمایه گذاری های مولد، هدایت سلایق مصرف کننده به سوی کالاهای مفید، کاهش وابستگی کشور به اقتصاد نفتی و در نهایت یک نوع کمک به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی می شود.

 

اجرای سیاست‌های کلی برنامه ششم ضامن توسعه کشور

حجت الاسلام شکوری در پایان خطبه دوم با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاستها در 80 بند و 8 سرفصل امـور اقـتصادی،امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، امـور اجـتماعـی، امور دفاعی و امنیتی، امور سیاست خارجی، امور حقوقی و قضایی، امـور فـرهنگـی و امور علم فناوری و نوآوری در محورهای اقـتـصـاد مـقاومـتـی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری، تعالی و مقاوم سازی فرهنگی ابلاغ گردیده است./1301/پ201/ح

ارسال نظرات