۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۷۱۹۰۲
مسؤول پذیرش حوزه های علمیه خراسان شمالی:

مصاحبه طلاب ورودی حوزه های علمیه خراسان شمالی پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی از پایان مرحله مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام سعادتي - مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: مرحله انجام مصاحبه از پذیرفته شدگان آزمون کتبی ورودی به حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برای سال تحصیلی آتی به پایان رسید و بیستم تیرماه نتایج این مرحله اعلام می شود.

 

وی با یادآوری این که چهارم اردیبهشت ماه امسال آزمون کتبی پذیرش حوزه های علمیه خراسان شمالی با شرکت حدود هزار و 500 خواهر و برادر در دو مقطع بلندمدت(دارندگان مدرک تحصیلی سیکل) و سفیران هدایت( دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم) برگزار شد، افزود: از این تعداد شرکت کننده 380 نفر شامل  220 نفر برادر و 160 نفر خواهر در مرحله اول آزمون پذیرش( آزمون کتبی) پذیرفته شده و وارد مرحله مصاحبه شدند.

 

حجت الاسلام سعادتی با بیان این که مصاحبه از متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان تنها در بین آن دسته از متقاضیانی انجام می شود که دارای مدارک تحصیلی سیکل و دیپلم هستند، اضافه کرد: در این راستا از 220 برادر و 150 خواهر داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه استان مصاجبه به عمل آمد.

 

وی با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه در بیستم ماه جاری، خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج، مرحله گزینش متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان از بیستم الی بیست و نهم این ماه انجام می شود.

 

حجت الاسلام سعادتی افزود: پس از انجام گزینش، پذیرفته شدگان در بخش برادران از بیست و نهم تیرماه در دوره تثبیتی و آموزشی یک ماهه شرکت می کنند و افرادی که بتوانند این دوره تثبیتی را با مؤفقیت بگذرانند از ابتدای مهر ماه کد طلبگی دریافت کرده و به عنوان طلبه رسمی، تحصیل خود را در مدارس علمیه استان خراسان شمالی آغاز خواهند کرد.

 

وی افزود: در بخش خواهران نیز نتیجه مصاحبه و گزینش متقاضیان دهم مرداد ماه اعلام شده و پس از آن بدون برگزاری دوره تثبیتی و آموزشی، طلاب خواهر از ابتدای مهر ماه تحصیل خود را در شش مدرسه علمیه ویژه خواهران استان شروع می کنند.

 

حجت الاسلام سعادتی با اشاره به این که سهمیه پذیرش امسال در حوزه های علمیه خراسان شمالی 425 نفر تعیین شده است، تصریح کرد: امسال این تعداد طلبهجدید از بین دارندگان مدرک سیکل و دیپلم که دعوت به مصاحبه شده اند و نیز دارندگان مدرک بالای دیپلم که مصاحبه برای آنها صورت نمی گیرد، پذیرش می شوند.

 

وی یادآور شد: پذیرش دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم در حوزه های علمیه و برای مقطع سفیران هدایت با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه از متقاضیان صورت نمی گیرد بلکه این افراد برای ورود به مدارس علمیه تنها مرحله گزینش را طی خواهند کرد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی 94-93 در مجموع هزار و 260 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات