۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۷۱۹۳۴
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان:

جذب جوانان به مساجد از مهم‌ترین اهداف کانون‌های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان این که از مهم ترین اهداف این کانون ها جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، گفت: باید افق برنامه های کانون ها از سوی مدیران تعیین شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، ظهر امروز درجلسه ستاد اوقات فراغت استان که با حضور مدیران کانون های فرهنگی و هنری استان در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در اوقات فراغت گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با تقویت برنامه های خود در جهت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کنند.

 

وی با بیان این که جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از مهم ترین اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: در این راستا باید افق برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سوی مدیران تعیین شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه اظهار داشت: تعیین افق برنامه های کانون های مساجد در اوقات فراغت، نقش بسزایی در جذب و ماندگاری نسل جوان و نوجوان در مساجد دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد خاطرنشان کرد: ماندگاری جوانان و نوجوانان در مساجد، بستر مناسبی جهت تحقق تربیت صحیح و اشاعه فرهنگ دینی است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مشارکت خانواده ها از دیگر عوامل ماندگاری جوانان در مساجد است، یادآور شد: تلاش برای جلب مشارکت خانواده ها باید مورد توجه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان قرار گیرد.

 

وی کیفیت بخشی به برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مهم ترین رویکرد دبیرخانه استانی بیان کرد و عنوان داشت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به کیفیت بخشی برنامه های اجرایی توجه داشته باشند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با بیان این که یک کانون ابتدا باید خود فعال و برنامه ساز باشد تا الگویی برای دیگر کانون های فرهنگی و هنری باشد، افزود: ترسیم الگویی توانمند برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موجب رشد و تقویت این کانون های فرهنگی و هنری می شود.

 

وی با بیان این که عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح عملکرد کلی کانون ها و عملکرد کانون های فعال در طرح اوقات فراغت استان بررسی و ارزیابی می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که درارزیابی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سه دسته فعال،  متوسط و نیمه فعال تقسیم می شوند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری فعال مورد تشویق قرار خواهند گرفت./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات