۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۱۹۸۰
استاد حوزه علمیه:

شیعیان در شب‌های قدر دعا برای ظهور حضرت حجت را در اولویت قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و تأثیر آن در استجابت دعا، گفت: شیعیان در این شب، دعا برای ظهور حضرت حجت(عج) را از اولویت های دعای طلب خیر از خداوند متعال قرار دهند.
حجت الاسلام ابراهيمي
حجت الاسلام وحید ابراهیمی، معاون آموزش حوزه علمیه مدرسه امیرالمؤمنین(ع) تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به معنای قدر، گفت: قدر به معنای اندازه و معیار هر چیزی است، اما معیار، هستی و ارزش وجودی هر چیزی را در اصطلاح قدر می‌گویند.
 
وی افزود: هیچ امری در این عالم بدون حساب و کتاب نیست، از این رو پرودگار عالم هیچ کاری را بدون حساب و کتاب انجام نمی‌دهد، خداوند متعال امور این عالم را از روی حکمت انجام می دهد و مقدرات عالم را تقدیر می‌کند.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: در روایات و آیات قرآن کریم فضائل بسیاری برای شب قدر وارد شده است، از جمله این‌که این شب، شب نزول قرآن کریم است، در این شب خداوند مقدرات یک ساله بندگان خود را اعم از روزی های معنوی و مادی را تقدیر و بر امام عصر(ع) به وسیله ملائک نازل می کند.
 
وی شب قدر را برترین شب های سال عنوان کرد و ابراز داشت: شب قدر بهتر از هزار ماه است، اهمیت این شب به قدری است که صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در این شب فرزندان خود را بیدار نگاه می‌داشت تا از فیض این شب بی‌بهره نشوند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) به اختلاف میان شیعه و سنی در زمان این شب، ابراز داشت: شیعیان شب‌های نوزدهم، بیست ویکم و بیست و سوم را به عنوان شب قدر می دانند، بین این شب ها را نیز شب بیست و سوم از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: اهل سنت شب بیست و هفتم این ماه را به عنوان شب قدر احیا می‌دارند و معتقدند که شب قدر این شب است و این همان شبی است که قرآن بر پیامبر عظیم‌الشأن نازل شده است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با آرزوی توفیق بهره گیری از این شب، خاطرنشان کرد: در این شب، دعا برای ظهور حضرت حجت(عج) را از اولویت های دعای طلب خیر از خداوند متعال قرار دهیم، همچنین از اعمال این شب غافل نشویم./854/ت302/ح
ارسال نظرات