۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۲۰۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مراقبت از دل، بهجت معنوی در انسان ایجاد می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مراقبت از دل، بهجت معنوی در انسان ایجاد می کند، گفت: هر اندازه مراقبت ما افزایش پیدا کند، حالات خوش و شیرین ما پایدار و مستمر می شود.
مراقبت از دل، بهجت معنوی در انسان ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی سائلی، مؤسس مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد، امروز در همایش «رمضانی بمانیم» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد برگزار شد، گفت: استعاذه به معنای پناه بردن به خداوند متعال است، اما متأسفانه بعضی از انسان ها در برابر شیطان کاری انجام نمی دهند و فقط لفظ آن را به کار می گیرند.  

 

وی با اشاره به این که مراقبت از حالات دل، مهم است، اضافه کرد: انسان ابتدا باید چگونه روزه گرفتن را بیاموزد و سپس به سراغ دستاوردهای آن برود و در این میان همیشه باید مراقب حالات دل باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با خاطرنشان کردن این که مراقبت از دل، بهجت معنوی را در انسان ایجاد می کند، تصریح کرد: هر اندازه مراقبت ما افزایش پیدا کند، حالات خوش و شیرین ما پایدار، مستمر و عمیق تر می شود.

 

حجت الاسلام سائلی گفت: بعضی رفتارها و اعمال، همچون دیدن اولیای الهی در خواب، که آرزوی آن ها را داریم و گویا جز مهالات است با انجام مراقبت، قابل دسترس می شود.

 

عصبانیت، صفای روح انسان را خدشه دار می کند

مؤسس مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد افزود: مراقبت بر دو نوع دفعی و رفعی است، مراقبت رفعی، علاج واقع بعد از وقوع است؛ برای نمونه، کسی که مریض می شود و به دنبال درمان می رود، می گویند مراقبت رفعی انجام می دهد.

 

وی افرود: مراقبت دفعی، علاج واقع قبل از وقوع است که عبادت اولیای خداوند، دفعی است، در حالی که عبادات ما رفعی است؛ ما عبادت می کنیم که آلودگی ها را پاک کنیم، اما اولیاالله عبادت می کنند تا از مراقبت های ویژه خارج نشوند.

 

حجت الاسلام سائلی گفت: به محض این که عصبانی شدید و خشم در شما پیدا شد، مراقبت کنید؛ چرا که آثار معنوی و صفای روح شما را دچار خدشه می کند.

 

مؤسس مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد افزود: روزه داری درجاتی دارد که مراقبت رفعی و دفعی با درجات روزی معنا پیدا می کند. یک روزه عوام، خواص و خاص الخاص داریم./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات