۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۷۲۰۶۳
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

دانشگاه باید در مسیر دین حرکت کند

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه خطاب به مدیران فرهنگی کشور، گفت: دانشگاه باید در مسیر دین حرکت کند و سیاست جدایی کلاس های زنان از مردان باید با جدیت کامل اجرایی شود.
حجت الاسلام حسين افاضاتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین افاضاتی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم سخنرانی هفدهمین روز ماه مبارک رمضان که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، گفت: براساس فرمایشات پیامبر اسلا(ص) دشمن ترین دشمنان انسان نفس اوست.
 
وی تصریح کرد: برخی اوقات هوای نفس آن گونه افسار افکار و عقائد انسان را به دست می گیرد که خدای وی می شود و تمام رفتار انسان تحت تسلط آن قرار می گیرد.
 
این استاد حوزه علمیه گفت:  برخی از غرائض نفسانی حد توقفی ندارند و براساس آموزه های دینی و اسلامی نفس انسان باید کنترل شود.
 
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) کرمان با اشاره به کتاب اخلاق جنسی شهید مطهری، گفت: این متفکر اسلام شناس با استفاده از منابع وحیانی به توصیف غریضه نفسانی شهوت پرداخته است و با هوشمندی کامل به تشریح این دشمن اشاره کرده است و مطالعه کتاب این شهید متفکر بر همه اقشار جامعه لازم است.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به ویژگی های غریضه شهوت، گفت: برخلاف نظریه متفکران غربی شهوت غریزه ای دریا صفت، تنوع طلب و پایان ناپذیر است.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: روان شناسان غربی به دلیل جدایی از منبع وحی نتوانسته اند روان شناسی صحیح و کاملی از غرائض نفسانی ارائه دهد.
 
وی گفت: اگر حرارت شهوت از راه صحیح ارضاء نشود، قطعا انسان را به راه نادرست می کشاند و مشکلات روحی و جسمانی برای انسان به وجود می آورد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: وقتی قرآن حرف از فحشا می زند، ریزترین و جزئی ترین مسائل را بیان می کند و لی در سایر موارد دینی مثل نماز و روزه این گونه وارد بر مسائل نمی شود.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: چشم یکی از ابزارهای تحریک شهوت است و بنابه فرموده قرآن کریم زنان و مردان مسلمان باید چشم خود را از نگاه به نامحرم حفظ کنند.

 

وی خطاب به مدیران فرهنگی کشور، گفت: دانشگاه باید در مسیر دین حرکت کند و سیاست جدایی کلاس های زنان از مردان باید با جدیت کامل اجرایی شود.
 
وی در توصیه به پدران و مادران، ابراز داشت: فرزندان آثار زندگی هستند و ما باید نیازهای روحی و روانی آن ها را شناسانی کرده و به آن ها پاسخ دهیم.
 
حجت الاسلام افاضاتی در پایان با اشاره به فلسفه تحریم مشروبات الکلی و گوشت خوک، گفت: این مواد انسان را هوس باز و بی بند بار می کند و در اسلام استفاده از آن ها به شدت مورد نهی قرارگرفته است./9704/پ202/ح

 
ارسال نظرات