۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
معاون فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث:

فرزند صالح در قیامت به انسان کمک ‌می‌کند/ پدر و مادر عامل تربیت و سعادت فرزند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: پدر و مادر عامل تربیت و سعادت فرزند هستند و فرزند صالح و با ایمان به عنوان باقیات و صالحات می‌تواند در قیامت به انسان کمک کند.
محمد تقي سبحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، روز گذشته در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: در آستانه فرارسیدن به شب‌های قدر و شهادت امیرمؤمنان(ع) هستیم که باید از این‌ شب‌ها خوب استفاده کرد.

 

وی افزود: پیوند‌ بین افراد بشر و اولیا چند حالت دارد، نخست نسبت‌ها بعد انواع نسبت‌ها و سپس رابطه آنها را باید شناخته و بررسی کنیم که کدام یک از این پیوند‌ها می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود و سعادت برساند.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به چند نوع پیوند بین انسان‌ها عنوان کرد: پیوند نسبی یکی از انواع پیوندها و محکم‌ترین نوع پیوند انسان‌ها است.

 

سبحانی نیا با اشاره به این‌که این ارتباط نسبی خود مراتبی دارد، اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین مرتبه این ارتباط و پیوند نسبی همان ارتباط پدر و مادر و فرزندان است.

 

وی افزود: نوع دیگر پیوند انسان‌ها ارتباط سببی است که زن یا مرد از طریق ازدواج با خویشاوندان همسر خود پیوند سببی برقرار می‌کنند.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به نوع دیگر پیوند انسان‌ها گفت: نوع دیگر پیوند انسان‌ها پیوندی است که قرآن می‌فرماید: مومنان با یکدیگر برادر هستند، در جامعه ایمانی رابطه ایمانی وجود دارد که در آن مردها برادر دینی و زنان خواهران ایمانی یکدیگر هستند.

 

سبحانی‌نیا با اشاره به نوع دیگر رابطه انسان‌ها بیان داشت: نوع دیگر پیوند انسان‌ها در جامعه رابطه امام و مأموم است، هیچ جامعه‌ای با فقدان رهبری تحقق نیافته است اگر یک جامعه بخواهد منسجم باشد باید یک رهبر داشته باشد.

 

وی افزود: این به این معنا نیست که دشمنان فاقد رهبر هستند، در جهان امروز کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل هم رهبر دارند اما رهبران آنها فاجر و فاسق هستند.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با طرح این سؤال که نسبت‌ها چهارگانه در سعادت انسان تأثیرگذار است یا نه؛ ابراز کرد: نسبت بین پدر و مادر و فرزندان می‌تواند بر جهنمی یا بهشتی شدن انسان تأثیرگذار باشد، گاهی اوقات فرزند زمینه سعادت‌مندی والدین را فراهم می‌سازد.

 

سبحانی‌نیا ابراز کرد: پدر و مادر عامل تربیت و سعادت فرزند هستند و فرزند صالح و با ایمان به عنوان باقیات و صالحات می‌تواند در قیامت به انسان کمک کند.

 

وی با اشاره به رابطه سببی عنوان کرد: در رابطه سببی که مهم‌ترین آن پیوند زن و مرد به عنوان همسر است نیز می‌تواند در جهنمی یا بهشتی شدن انسان تأثیرگذار باشد.

 

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه ایمانی اصل امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است؛ اگر شاهد خطای بردار یا خواهر ایمانی خود بودیم باید با امربه معروف و نهی از منکر آن را برطرف کنیم./807/پ202/ح

ارسال نظرات