۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۷۲۱۹۷

تأکید اسماعیل هنیه بر بهبود روابط مصر و حماس

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دفتر سیاسیی جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به بهبود روابط مصر و این جنبش طی هفته‌های اخیر تاکید کرد که این مساله بر روی وضعیت انسانی باریکه غزه تاثیر گذاشته است و تماس‌های حماس با طرف‌های مصری ادامه دارد.
هنيه

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه نایب رییس دفتر سیاسیی جنبش مقاومت اسلامی حماس پس از نماز تراویح شب گذشته در مسجد شهدای اردوگاه نصیرات واقع در وسط نوار غزه خاطر نشان کرد که روابط مصر و حماس طی هفته‌های اخیر بهتر شده است، اما وی اشاره‌ای به ماهیت این بهبود روابط نکرد.

 

این در حالی است که اخیرا مصر گذرگاه رفح در جنوب باریکه غزه را در تاریخ 13 ژوئن به مدت یک هفته و به صورت دو طرفه باز کرده بود و پس از آن دوباره در تاریخ 23 ژوئن 3 روز این گذرگاه را باز کرد که از نظر کارشناسان و صاحب نظران نشانه‌های مثبتی از بهبود روابط طرفین است، اما هیچ بیانیه رسمی در این زمینه از سوی قاهره منتشر نشده است.

 

مصر همچنین اجازه واردات مقادیر زیادی سیمان به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را داد تا شرکت‌های بخش خصوصی از آن در پروژه‌های ساختمانی شان استفاده کنند؛ چرا که رژیم صهیونیستی از 8 سال پیش اجازه واردات سیمان به غزه را نمی دهد.

 

هنیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از طریق برخی طرف‌ها پیام داده است که قصد آغاز جنگ جدیدی علیه غزه را ندارد.

 

وی افزود: برخی طرف‌ها یک سال پیش تصمیم به حمله علیه نوار غزه گرفته بودند، اما الان از این تصمیم خود منصرف شده و راه بهبود روابط را در پیش گرفته اند.


نایب رییس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که رمضان سال گذشته فصل کشت بود و رمضان امسال فصل درو. فرج نزدیک است و مرحله آتی حامل خبرهای خوبی برای اهالی مقاوم غزه خواهد بود./994/ب102/د

ارسال نظرات