۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۷۲۲۹۳
امام جمعه ماکو:

جوانان از فرصت شب های قدر به بهترین شکل استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو با توصیه به جوانان برای حضور در مراسم احیای شب های قدر، گفت: شب های قدر در هر سال فقط یکبار تکرار می شود در این شب ها با بیدار بودن و راز و نیاز با خدا، سرنوشتی زیبا را از خدا بطلبیم.
شب هاي قدر

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که قرآن در شب قدر بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شده است، گفت: شب قدر از هزار ماه برتر است چرا که در این شب همه امورات عالم اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجت خدا در هر زمان می‌رسد.

 

وی شب قدر را  فرصتی مناسب برای برای راز و نیاز و ارتباط خاص و خصوصی با پروردگار دانست.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو با توصیه بر جوانان برای حضور در مراسم احیای شب های قدر، اظهار داشت: شب های قدر در هر سال فقط یکبار تکرار می شود در این شب ها با بیدار بودن و راز و نیاز با خدا، سرنوشتی زیبا را از خدا بطلبیم.

 

وی با اشاره به اهمیت شب های قدر و تاثیر آن در استجابت دعا، گفت: شیعیان در این شب های عزیز تعجیل برای ظهور آقا و مولایمان را از خدا بخواهیم.

 

امام جمعه ماکو تصریح کرد: شب های قدر بهترین شب ها و فرصتی برای توبه و بازگشت به سوی خداوند متعال است.

 

وی با بیان این ‌که شب های قدر فرصت استغفار و بخشش گناهان است، اظهار داشت: مشهور است که اگر کسی در این شب نتواند خود را از زیر بار گناهان رهایی بخشد تنها فرصتی که برای او باقی است، حضور در صحرای عرفات است.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو اضافه کرد: با انجام کارهای خیر در این ایام و اطعام ایتام و فقرا دل آن ها را شاد کنیم تا شاید دعای آن ها نیز در این روزها شامل حال ما شود.

 

وی با اشاره به فرمایشات امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: کسی که در شب قدر غسل کرده و تا سپیده صبح شب زنده داری کند، گناهانش آمرزیده می شود.

 

حجت الاسلام رنجبری افزود: با استغفار و توبه به درگاه خداوند و قسم دادن خداوند متعال به معصومان(ع) خواهان آمرزش گناهان خود باشیم.

 

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر بهترین روزها برای مبارزه با نفس اماره است.

 

امام جمعه ماکو با بیان این که شب قدر شب نزول قرآن است، تصریح کرد: با انس گرفتن با قرآن دل های خود را از غبار کینه و گناه بزداییم و دل های خود را سرزنده کنیم.

 

وی غسل کردن، شب زنده داری، تلاوت قرآن کریم و دعاهایی نظیر "جوش کبیر"، "دعای افتتاح" و "ابوحمزه ثمالی" را از جمله اعمال شب های قدر خواند که به آن ها سفارش شده است./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات