۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۳۱۷
آیت‌الله دستغیب:

نا امیدی از رحمت الهی بزرگ‌ترین گناه است

خبرگزاری رسا ـ‌ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: یأس از رحمت الهی عظیم‌ترین گناه است و به فرمایش پیامبر اکرم(ص) انسان نگون بخت کسی است که در ماه رمضان از رحمت و مغفرت خدا محروم شود.
سيد علي اصغر دستغيب، نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه تفسیر سوره لقمان که در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)برگزار شد، گفت: آن زمان که انسان از همه اسباب و وسائل مادی منقطع و نا امید شود،‌ متوجه فطرت خویش می‌شود و تنها نقطه امید را در توسل و توکل به خدای یکتا خواهد یافت.

 

وی در پاسخ به این شبهه که ممکن است انسان تحت تأثیر عوامل محیطی و زمینه‌های مذهبی و اجتماعی در شرایط دشوار به سوی خدا برود افزود: تجربیات مشابه در جوامع ضد دین، مارکسیسم و سوسیالیسم وجود خدا در صفحه فطرت را اثبات می‌کند، کشورهایی که حتی نام خدا را ممنوع کرده بودند و مسجد و معبدی در آن‌ها نبود.

 

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه انسان‌ها پس از درک ندای فطرت و حصول لطف الهی و نجات از مهلکه به دو دسته تقسیم می‌شوند بیان کرد: گروه اول کسانی هستند که وقتی به ساحل نجات رسیدند جانب اعتدال در امور را رعایت کرده و بر عهد و پیمان فطری باقی می‌مانند، اما گروه دیگر کسانی هستند که وقتی از حالت اضطرار خارج شدند، همه چیز را کافر می‌شوند و همان مواضع گذشته را پی می‌گیرند.

 

وی با ذکر نمونه‌هایی از کفار و مسلمانان صدر اسلام و همچنین تحول روحی حر بن یزید ریاحی در حادثه عاشورا، یأس از رحمت الهی را کید شیطان دانست و گفت: انسان نباید به تصور اینکه فرصت برای بازگشت به سوی پروردگار در آینده فراهم است توبه را به تأخیر اندازد و باید بداند که خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه گناه هرچقدر هم که بزرگ باشد مانع بازگشت به سوی خداوند متعال نیست تأکید کرد: یأس از رحمت الهی عظیم‌ترین گناه است و به فرمایش پیامبر اکرم(ص) انسان نگون بخت کسی است که در این ماه مبارک و به ویژه در شب‌های قدر از رحمت و مغفرت خدا محروم شود./919/پ202/ب4

ارسال نظرات