۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۵۱۴

مسجد «منچستر» انگلیس میزبان غیرمسلمانان در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مسجد خضره در شهر منچستر انگلیس اقدام به برگزاری تورهای بازدید از مسجد و ضیافت افطار بین‌ادیان کرده است.
مسجد اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسجد «خضره» در شهر «منچستر» انگلیس با مغتنم شمردن فرصت ماه رمضان برای افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام، اقدام به برگزاری تورهای بازدید از مسجد و ضیافت افطار بین‌ادیان کرده است.

 

سجاد امین، متولی مسجد خضره در این باره می‌گوید: ایده برگزاری تورهای بازدید از مسجد با هدف به اشتراک گذاشتن فرصت رمضان با همسایگان غیرمسلمان و کمک به آن‌ها برای شناخت مسلمانان مطرح شد.

 

وی افزود: وقتی مردم به اینجا می‌آیند و با هم صحبت می‌کنیم می‌بینیم که مسائل کوچک و بی‌اهمیتی سبب جدایی ما از هم شده است.

 

این مسجد از مردم دعوت کرده که به 300 نمازگزار مسجد در ضیافت افطار بپیوندند. آن‌ها همچنین دعوت می‌شوند تا بازدیدی از قسمت‌های مختلف مسجد داشته باشند.

 

مسجد خضره با برگزاری تورهای رایگان و پذیرایی از غیرمسلمانان در مراسم افطار سعی دارد که چهره مسلمانان در انگلیس را تصحیح کند.

 

از پیروان ادیان مختلف در منچستر دعوت‌شده تا در روزهای 16، 17، 18 و 22 تیرماه در تورهای بازدید از مسجد و ضیافت افطار مسلمانان شرکت کنند.

 

از زمان آغاز ماه مبارک رمضان، غیرمسلمانان زیادی میهمان مسجد خضره شده‌اند که افسران پلیس و گروه‌هایی از معلمان انگلیسی از آن جمله بوده‌اند./982/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات