۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۵۲۹
رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به فرمایشات رهبری:

سیاست زدگی دانشجویان شتاب پیشرفت علمی کشور را کند می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری، گفت: دانشجویان باید با احزاب و مسائل سیاسی آشنا باشند اما سیاست زدگی آن ها شتاب پیشرفت علمی کشور را کند می کند.
حجت الاسلام مهدوي پور - رييس دانشكده علوم قرآني بجنورد

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید کشور، اظهار کرد: رهبری در این سخنرانی چند نکته مهم را مورد تأکید قرار دادند که می بایست مورد توجه دانشجویان، اساتید دانشگاه و به طور کلی مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار گیرند.

 

وی اضافه کرد: همان گونه که رهبری نیز فرمودند باید در دانشگاه های کشور فضایی فراهم شود که دانشجویان با احزاب و مسائل سیاسی آشنا شوند اما درگیر بحث های سیاسی مخرب و سیاست زدگی نشوند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به اثرات مخرب سیاست زدگی دانشجویان و دانشگاه های کشور، خاطرنشان کرد: درگیر شدن دانشجویان با مسائل سیاسی مخرب، افزون بر این که حواشی و مشکلات متعددی برای کشور ایجاد می کند، سبب کند شدن شتاب علمی کشور نیز خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با اشاره به شتاب پیشرفت علمی کشور و رتبه ایران در بین کشورهای جهان تأکید کردند که ایران اسلامی در رشد علمی به رتبه شانزدهم جهان رسیده و نباید فضای دانشگاه ها و مراکز علمی ما به سمتی حرکت کند که نتیجه آن کند شدن این روند رو به رشد باشد.

 

حجت الاسلام مهدوی پور تصریح کرد: در دنیای امروز قدرت نخست از آن کشورهایی است که علم را در دست داشته و در این زمینه سرآمد هستند.

 

وی ادامه داد: اگر در سال ها و قرون گذشته مراکز نظامی دنیا منابع قدرت بودند امروز این موضوع تغییر یافته و مراکز علمی، هسته قدرت کشورها هستند به گونه ای که دانشمندان و عالمان هر کشور مراکز و منابع قدرت آن کشور به شمار می روند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به این که ایران اسلامی نیز از چندین سال گذشته با حرکت پرشتاب در زمینه های علمی در مسیر رسیدن به قله های علمی و تبدیل شدن به قدرت برتر علم در منطقه و جهان است، تصریح کرد: باید برنامه ها و تصمیمات به گونه ای اتخاذ و اجرا شوند که این روند تسریع و شتاب یابد.

 

وی با بیان این که برای تربیت دانشجویانی متعهد و فعال برای دستیابی به این هدف، باید اساتید دانشگاه ها وظیفه تربیتی خود را به درستی ایفا کنند، افزود: برای تحقق این امر ابتدا می بایست خود اساتید ویژگی های مورد نظر را داشته و به ملزومات تحقق این اهداف باور داشته باشند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور ادامه داد: برای تربیت نیروهای مناسب در دانشگاه ها در وهله نخست می بایست در استخدام و گزینش اساتید دقت لازم به عمل آید تا اساتید در زمینه های اخلاقی و تربیتی سرآمد بوده و الگوی خوبی برای دانشجویان باشند.

 

وی اضافه کرد: تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب بر روی این موضوعات نشانگر اهمیت آن ها بوده و حجت را بر مسؤولان دانشگاه ها و مراکز علمی تمام می کند تا در سرفصل های کاری خود جایگاه ویژه ای برای اجرای راهبردهای مورد نظر معظم له قرار دهند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات