۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۲۵۹۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آیین دعا و مناجات در محل مسجد کبود تبریز، طراحی نرم‎افزار چندرسانه‎ای «داستان اعتماد» در مراغه و توزیع ۱۵۰۰ جلد مصحف قرآن کریم و مفاتیح‌‎الجنان در مساجد منطقه آزاد ارس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز امروز، 15 تیر در جمع خبرنگاران از برگزاری آئین دعا و مناجات در محل مسجد کبود تبریز و سنگفرش عتیق خبر داد و اظهار کرد: این آئین معنوی به همت ستاد مشترک برگزاری مناسبت‎های مذهبی شهر تبریز و سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز در ایام شب‎های قدر میزبان مردم متدین تبریز خواهد بود که پس از افطار برای دعا و مناجات در محل مسجد کبود حضور پیدا می‌کنند.

 

وی ازعموم شهروندان متدین تبریزی که این روزها در سوگ شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی(ع) هستند، دعوت کرد با حضور در این مراسم ارزشمند از برکات لیالی قدر بهره‌مند شوند و گفت: این آئین شب‌های یکشنبه 14 تیرماه، سه شنبه 16 تیرماه و پنج شنبه 18 تیرماه ساعت 23:30 در محل مسجد تاریخی کبود تبریز واقع در خیابان امام خمینی(ره) نرسیده به میدان ساعت برگزار می‌شود و حضور برای عموم شهروندان امکان‌پذیر است.

 

وی ادامه داد: مراسم دعا و مناجات و قرائت دعای جوشن کبیر درصحن و شبستان مسجد کبود تبریز با حضور قاریان برجسته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به همت ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی شهر تبریز و سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز همچنین افزود: مراسم شب‎های احیا در محل سنگفرش عتیق واقع در چهارراه شهید بهشتی تبریز نیز برگزار می‏‎شود. این مراسم که با مشارکت این سازمان برگزار می‎شود دربردارنده ویژه‎برنامه‎های مذهبی با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانان مذهبی است که تا نیمه های شب ادامه خواهد داشت.

 

آذرنیا ضمن دعوت از عموم شهروندان و امت روزه‎دار برای شرکت در این ویژه‎برنامه‎های مذهبی تأکید کرد: مراسم ویژه بزرگداشت شب‎های قدر، قرار است طی لیالی قدر در محل‌‎های یادشده برگزار شده و به فرصتی برای استغاثه و توسل جستن به درگاه کبریایی حضرت حق تبدیل شود.


طراحی نرم‎افزار چندرسانه‎ای «داستان اعتماد» در مراغه
نرم‎افزار چندرسانه‎ای «داستان اعتماد» به همت حوزه‏های مقاومت بسیج نصر هفت و امام هادی(ع) شهرستان مراغه طراحی و تولید شد.

 

این نرم‌‏افزار چندرسانه‎ای باتوجه به حساس بودن مراحل مذاکرات ایران با گروه 1+5 و لزوم رعایت خطوط قرمز نظام که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده، با هدف شفاف‎سازی افکار عمومی و با محوریت بیانات معظم له در مورد غیرقابل اعتماد بودن طرف غربی به خصوص آمریکا طراحی شده است.

 

یادآور می‌‎شود، طراحی این نرم‎افزار در راستای آگاه‎‏سازی و تبیین دیدگاه‎‏های رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات هسته‌‏ای انجام گرفته است.

 

توزیع 1500 جلد مصحف قرآن کریم و مفاتیح‌‎الجنان در مساجد منطقه آزاد ارس
ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، درجمع خبرنگاران از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و بین‌المللی قرآن کریم در منطقه آزاد ارس خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان با قرائت یوسف‎الازهری قاری مصری و بین المللی قرآن کریم 19 تیرماه محفل انس با قرآن کریم ساعت 10 شب در مسجد امام زمان(عج) جلفا برگزار می‌شود.

 

وی افزود: همچنین محفل انس با قرآن کریم نیز 15 تیرماه جاری در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس با قرائت استاد موسوی درچه‌ای قاری بین‌‎المللی قرآن کریم ساعت 10 شب در مسجد خداآفرین برگزار خواهد شد.

 

نصیری یکی از اقدامات انجام شده در راستای بهره‎مندی حداکثری علاقمندان به کلام الهی را تجهیز مساجد و حسینه‎ها به لوازم ضروری عنوان کرد و گفت: در این راستا 1500 جلد مصحف قرآن کریم و مفاتیح الجنان در مساجد منطقه توزیع شد.

 

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس به هماهنگی‌های پیش از ماه مبارک رمضان با نهادهای نظارتی اشاره کرد و افزود: جلسات لازم با نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت و ارایه خدمات مناسب به گردشگران توسط تعدادی از اصناف برگزار شد.محافل ختم گروهی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز با استقبال عمومی مردم در مساجد این منطقه در حال برگزاری است.

 

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت ماه ضیافت الهی 500 جلد کتاب تفسیر سوره فرقان در بین کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس توزیع شد و با برگزاری مسابقه‎ای جوایز نقدی و سفر زیارتی به مشهد مقدس به برگزیدگان اهداء خواهد شد./853/پ203/ح

ارسال نظرات