۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۷۲۸۶۸
معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

زیرساخت های پژوهشی در حوزه های علمیه آذربایجان غربی باید پی ریزی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که پژوهش نیاز به زیرساخت دارد، اظهار داشت: زیرساخت های پژوهشی در حوزه های علمیه آذربایجان غربی پی ریزی شود و دروسی در این زمینه تدوین شده و بحث پژوهش را به عنوان تکلیف برای طلاب هر پایه به صورت جداگانه برنامه یزی کنند.
پژوهش

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به قسم خداوند به قلم در قرآن کریم، گفت: بحث پژوهش و تولید علم از رسالت های اصلی حوزه است که حوزه ها باید در این زمینه همت کنند.

 

وی افزود: باید بحث پژوهش در مدارس علمیه آذربایجان غربی نهادینه شود و به آن اهمیت داده شود.

 

حجت الاسلام عبدی فام اظهار داشت: در حوزه های علمیه خروجی آموزش، پژوهش است.

 

وی ادامه داد: مدرسه ای که خود را موفق می داند باید خروجی پژوهشی خوبی در زمینه تولید علم، تحقیقات و مقالات داشته باشد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به عصر کنونی که ما در آن زندگی می کنیم حوزه ها باید وارد عمل شوند و علما و بزرگان دست به قلم شوند.

 

وی افزود: امروز ضرورت جامعه و زندگی اینگونه ایجاب می‌کنند کسانی که دست به قلم خوبی دارند باید در زمینه پژوهش بیشتر کار کنند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که همه نمی‌توانند پژوهشگر خوبی شوند، گفت: طلاب به تبع استعدادهایی که دارند حوزه های علمیه استعدادهای آن ها را کشف و در عرصه تولید علم از آن ها استفاده می کند.

 

وی به برگزاری دوره ها و کارگاه های پژوهشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نیز برنامه هایی برای برگزاری این کارگاه ها برنامه ریزی کرده ایم.


حجت الاسلام عبدی فام با بیان این که پژوهش نیاز به زیرساخت دارد، اظهار داشت: در حوزه های علمیه زیرساخت های پژوهشی پی ریزی شوند و دروسی در این زمینه تدوین شده و بحث پژوهش را به عنوان تکلیف برای طلاب هر پایه به صورت جداگانه برنامه یزی کنند.


وی ادامه داد: باید بحث پژوهش برای طلاب به صورت برنامه ای مدون باشد و در پایان سال تحصیلی از آن ها کسب تکلیف شود.
 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که باید طلاب و اساتید را به امر پژوهش تشویق کرد، اظهار داشت: باید به بحث پژوهش در حوزه های علمیه اهمیت داده شده و مورد پیگیری قرار گیرد و تشویقی برای رغبت اساتید و طلاب به امر پژوهش باشد./1301/ت302/ح

ارسال نظرات