۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۹۰۵
استاد حوزه علمیه:

سعه صدر امیرالمؤمنین بسیاری از غیر مسلمانان را شیفته حضرت کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که افراد زیادی در سراسر جهان و از سایر ادیان شیفته حضرت علی(ع) بوده و هستند، گفت: سعه وجودی حضرت علی(ع) انسان های زیادی را جذب می‌کند که نمونه بارز آن جورج جرداق مسیحی است که زمان زیادی را به تحقیق در مورد امیر مؤمنان(ع) می‌پردازد.
شهادت امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی استاد حوزه علمیه ظهر امروز در سخنان خود در مسجد جامع پردیسان قم با بیان آیه «انً فی خلق السماوات والارض لآیات لاولی الالباب » به آیات و نشانه های شناخت خدا اشاره کرد و گفت: برخی از نشانه ها، آیات تکوینی خداوند است که انسان به هر کدام از مخلوقات خدا نگاه کند یک نشانه برای شناخت خداوند است و وقتی انسان به دقائق و ظرایف خلقت آنها توجه می‌کند پی به وجود سازنده و نظم دهنده آنها می‌برد و راهنمای انسان به سوی خداوند می‌شود.

 

وی با اشاره به این که هر معلولی علتی دارد و هیچ چیزی به خود به وجود نمی‌آید، افزود: اگر جای پای انسانی را روی زمین مشاهده کنیم پی می‌بریم که یقیناً انسانی از آن جا عبور کرده، پس چگونه می‌شود که آسمان ها با این همه عظمت، خود به خود به وجود آمده باشد و هیچ سازنده ای نداشته باشد.

 

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که برخی دیگر از آیات و نشانه های خداوند آیات تشریعی هستند، گفت: قرآن کریم و انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) از جمله آیات تشریعی خداوند هستند و بالاترین آیه و نشانه خداوند انبیا و اوصیای خدا هستند که راهنمای انسان‌ها بوده‌اند و بزرگ‌ترین انبیا حضرت محمد(ص) و بزرگ ترین اوصیا حضرت علی(ع) است.

 

وی با توجه به این که افراد زیادی در سراسر جهان و از سایر ادیان شیفته حضرت علی(ع) بوده و هستند، افزود: سعه وجودی حضرت علی(ع) انسان های زیادی را جذب می‌کند که نمونه بارز آن جورج جرداق مسیحی است که زمان زیادی را به تحقیق در مورد امیر مؤمنان(ع) می‌پردازد و شش جلد کتاب در فضیلت آن حضرت می‌نویسد و ارادت خود را به حضرت علی(ع) نشان می‌دهد.

 

سخنران مسجد خاتم الانبیا با اشاره به روایت «علی مع  الحق والحق مع علی » در بیان بزرگی حضرت علی(ع) گفت: امیر مؤمنان در تمام حالات زندگی خود در ارتباط با خدا بوده و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبوده است که این چنین در قلوب انسان ها نفوذ کرده است و خدا هم همواره حضرت علی(ع) را یاری می‌کند.

 

وی باب یان این که دشمن همیشه در تلاش است که نشانه‌های خدا را از بین ببرد، افزود: بعد از شهادت حضرت علی(ع) تلاش های زیادی کردند که حتی نام امیرمؤمنان(ع) را از بین ببرند اما نتوانستند ذره ای از محبت شیعیان و دوستان آن حضرت را نسبت به آن حضرت کم کنند و همه این ها به سبب یاری خداوند است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که ایشان نیز از پیامبر(ص) نقل کرده، گفت: رسول خدا خطاب به علی(ع) فرمود خداوند قبر شما اهل بیت(ع) را بقعه هایی در بهشت قرار می‌دهد و قلب انسان‌های پاک را مشتاق شما می‌کند و آنها با تحمل سختی‌های فراوان قبرهای شما را آباد می‌کنند و به زیارت شما می‌آیند.

 

وی با تأکید بر این که زیارت ائمه(ع) به معنی پرستش آنها نیست، گفت: دوستان اهل بیت(ع) به خاطر تقرب و نزدیکی اهل بیت به خدا به آنها متوسل می‌شوند و همچنین به خاطر دوستی پیامبر(ص) به زیارت آنها می‌روند و آنها را واسطه لطف خدا قرار می‌دهند که این سنت رسول الله(ص) بوده است.

 

مبلغ حوزه علمیه در بیان ثواب زیارت قبور اهل بیت(ع) گفت: در ادامه روایت آمده هرکس به زیارت شما (اهل بیت(ع)) بیاید خداوند ثواب هفتاد حج را به او می‌دهد و تمام گناهان او را می‌بخشد و نعمت های فراوانی را به آنها عطا می‌کند و در ادامه می‌گوید کسانی که زائران اهل بیت(ع) را کوچک و حقیر می‌پندارند از بد کاران اند و به شفاعت رسول الله(ص) نمی‌رسند./843/پ202/ف

ارسال نظرات