۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۷۲۹۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

درک صحیح مفاهیم قرآن انسان را به حقیقت الهی نزدیک می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سرنوشت یکسال انسان، در شب های قدر تعیین می شوند، گفت: درک صحیح مفاهیم قرآن در این شب ها انسان را به حقیقت الهی نزدیک می کند.
کلام الهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی، استاد حوزه علمیه قم امروز در محفل انس با قرآن در روستای لاملنگ شهرستان گرگان افزود: خواسته های خود را در این شب ها با پروردگار در میان بگذارید و در کنار حوائج مادی، تقاضاهای معنوی هم داشته باشید.  

 

وی با بیان این که در شب های قدر، سه حقیقت قدر، نزول قرآن و حضرت علی(ع) به هم پیوند خوردند، خواستار توجه به رابطه بین این سه حقیقت شد.  

 

استاد حوزه علمیه قم، قرآن را برنامه زندگی انسان دانست و خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی این برنامه را برای انسان فرستاد تا گمراه نشود و آخر عمر، ضرر نکند.

 

حجت الاسلام نورمفیدی ادامه داد: این برنامه و نقشه راه زندگی انسان به قدری اهمیت دارد که پروردگار، آن را در شب قدر، شبی که تقدیر و سرنوشت انسان ها در آن رقم می خورد، نازل کرد.

 

به گفته وی به همین دلیل، شب زنده داری و مناجات با پروردگار تا طلوع فجر، توصیه شده است.  

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شب های قدر، ملائکه بین آسمان و زمین در رفت و آمد هستند و به انسان سلام می کنند، سلام ملائکه، فوائد زیادی برای انسان دارد.

 

حجت الاسلام نورمفیدی با بیان داستان حضرت ابراهیم(ع) و آتش نمرود، خاطرنشان کرد: وقتی با اراده پروردگار، سلام یک ملائکه، آتش نمرود را برای حضرت ابراهیم (ع) به گلستان تبدیل کرد، چنین سلامی، قابلیت تبدیل آتش جهنم به بهشت را برای انسان دارد.  

 

وی اظهار داشت: برای اینکه ما از گذشته خود، دور و به حقیقت الهی نزدیک شویم، قدر، قرآن و حضرت علی(ع) را در این شب ها به عنوان وسیله قرار داده است.  

 

استاد حوزه علمیه قم توضیح داد: از یک سو، شب های قدر، فرصت بازگشت انسان به حقیقت واقعی خود است و از سوی دیگر، فرد آبروداری مانندحضرت علی(ع) در این شب ها وسیله قرا گرفته است تا ما به آن حقیقت واقعی و الهی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که همه مؤمنان باید با انس با کلام الهی دل‌های خود را به سوی حضرت حق رهنمون سازند تا بیشتر از فیوضات این شب ها بهره مند شوند، افزود: شب قدر آن شبی است که مقدرات یک سال آینده مؤمنان رقم می خورد این می تواند بهترین فرصت برای ساختن سرنوشت باشد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است، افزود: فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌ها سفارش شده است زیرا موجب تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات