۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰
کد خبر: ۲۷۳۰۱۳
کارشناس مذهبی تأکید کرد:

غفلت از منافع ملی معصیت است/ حضرت علی بهترین مدل بندگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارجمندی با بیان این که غفلت از دشمن در مقابل منافع ملی معصیت است و قطار دین، دیانت و اسلام را از حرکت باز می دارد، گفت: هر کسی در دفاع از منافع ملی جامعه ای که با نام قرآن، دین و اهل بیت(ع) در جهان قد علم کرده است، کوتاهی کند در کند شدن حرکت قطار پیشرفت و بالندگی جامعه اسلامی مقصر است.
اقتدار ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد ارجمندی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مسجد لطفعلی خان ارومیه مؤمنان را به پرهیز از معصیت و گناه دعوت کرد و با تقسیم بندی معصیت ها به سه دسته ملی، اجتماعی و فردی به بیان مصداق هایی در هر مورد پرداخت.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یک رأی به فردی ناشایست می تواند سرنوشت کشور را برای چندین سال تغییر داده و سبب شود که حکومت اسلامی سالها از اهداف و آرمان ها عقب بماند، بنابراین باید سعی کنیم با انتخاب افرادی صالح از ارتکاب به معصیت ملی پرهیز کنیم.

 

وی شایعه پراکنی و ایجاد اختلاف را نمونه دیگر از معصیت های ملی خواند و گفت: مدیران و سیاستمداران باید توجه کنند که هرکسی که در جامعه به اختلافات قومی، محله ای، حزبی و منطقه ای دامن زند و از طریق روزنامه ها، مقاله، تریبون، جوک و ... موجب ایجاد اختلاف شده و مردم را به سمت درگیری های شخصی، دلخوری، تحقیر و کینه توزی سوق دهد و سبب تباهی استعدادهایی شود مرتکب معصیت ملی شده است و باید در برابر میلیونها نفر جوابگو باشد.

 

حجت الاسلام ارجمندی اختلاف سیاستمداران را خودخواهی جناحی، گروهی و طیفی معرفی و تأکید کرد: در این روز با عظمت بحث سیاسی نمی کنیم، بلکه موضوع اخلاق است چراکه اگر اخلاقیات حفظ شود، سیاست هم اصلاح می شود، اگر انسان اصلاح شود جامعه نجات پیدا می کند بنابراین تذکرها آژیری برای بیدار شدن است و نه تخریب شخص، گروه و یا حزب خاص.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: کسانی که می دانند قابلیت و توانایی ندارند و افرادی بهتر و لایقی از آنها وجود دارد عرصه را ترک کرده و میدان را برای حضور افراد شایسته باز کنند در غیر اینصورت هم به خدا، پیامبر و مؤمنان خیانت می کنند.

 

غفلت از دشمن در مقابل منافع ملی قطار دین و دیانت را از حرکت باز می دارد

 

حجت الاسلام ارجمندی غفلت از مبانی اقتدار ملی را معصیت خواند و تصریح کرد: نمایندگان جامعه ای که با نام قرآن، دین و اهل بیت(ع) در جهان قد علم کرده است، باید با اقتدار از منافع ملی دفاع کنند و هر کسی در این رابطه کوتاهی کند در کند شدن حرکت قطارپیشرفت و بالندگی جامعه اسلامی مقصر است.

 

این روحانی مبلغ بار دیگر متذکر شد: غفلت از دشمن در مقابل منافع ملی قطار دین و دیانت و اسلام را از حرکت باز می دارد، چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمنان به دنبال هسته ای نیستند آنها در پی نابودی کلمة الله اند و می خواهند قطاری را که روی ریل خون شهدا به حرکت افتاده متوقف کنند.

 

وی در ادامه به موضوع خودخواهی اجتماعی پرداخت و افزود: غفلت از مردم و قشر خاصی که باعث به دردسر افتادن مردم شده و فرصت رشد را از آن قشر بگیرد، خودخواهی اجتماعی است که باید از سوی مسؤولان به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام ارجمندی خطاب به مسؤولان گفت: شما در قبال بازکردن زنجیرها از دست و پای اقشار مختلف برای رشد و ترقی مسؤول هستید، اگر دقت کنید در مباحث دینی کلمه رییس به کار نرفته بلکه مسؤول آمده است یعنی مورد سؤال قرار گرفته.

 

وی تأکید کرد: مسؤولان و کارکنان  بدانند که حقوق آنها از جیب 80 میلیون نفر و از مال عشایر و مرزنشینانی که از کمترین منابع ملی و رفاهی برخوردار نیستند پرداخت می شود، بنابراین باید مردم را ولی نعمت خود دانسته و در راستای حل مشکلات انان اهتمام جدی داشته باشند.

 

حجت الاسلام ارجمندی اظهار کرد: مدیران جامعه اسلامی باید با نماز شب انرژی دریافت کرده و به خود یادآور شوند که مردم ولی نعمت من هستند و این پست و مقام در سایه آنها به من رسیده است.

 

حضرت علی بهترین مدل بندگی است

حجت الاسلام ارجمندی به معاصی فردی اشاره کرد و افزود: خداوند می فرماید: دراین شب قدر که شب مغفرت و امید است به ناله ها و خواسته های افرادی که دائم الخمر و قاطع الرحم هستند، عاق والدین شدند و کینه در دل دارند توجه نمی شود.

 

وی اظهار کرد: مؤمنان با نگاهی به اعمالشان باید بررسی کنند از سوی پدر و جدشان حضرت ولی عصر (عج) عاق نشده و قلب ایشان را جریحه دار نکرده اند، باید در این شبها تلاش کرد توجه امام زمان (عج) را به خود جلب کرد.

 

حجت الاسلام ارجمندی در ادامه با تسلیت شهادت امیرمؤمنان (ع) خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) مدل بندگی است و بی شک رفتار و اعمال این امام بزرگوار نیز بهترین االگو و سرمشق برای مؤمنان برای طی مسیر عبودیت است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات