۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۱۲۱
آیت الله کعبی:

تفکر داعشی ریشه در فکر پلید نهروانی دارد/ برای موفقیت تیم مذاکره کننده دعا می کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با تاکید بر این که برای موفقیت تیم مذاکره کننده به منظور ایستادگی هر چه بیشتر در مقابل مستکبران و استیفای حقوق ملت دعا می کنیم، تصریح کرد: نظام اسلامی همچون مولا علی(ع) مقتدر و در عین حال مظلوم است.
آيت الله کعبي نماينده خوزستان در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی شب گذشته با حضور در جمع شب زنده داران مسجد أمیرالمومنین علیه السلام شهرک نفت اهواز به سخنرانی پرداخت و ضمن تبیین مسائل تاریخ اسلام و شرح مظلومیت مولا علی(ع) دیدگاه خود را درباره موضوعات منطقه ای، بین المللی و هسته ای نیز بیان کرد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در لیلالی قدر و در چنین شبهایی با هزار اسم و هزار صفت بر پایه آیات الهی قرآن کریم دعا می خوانیم و با پروردگار متعال راز و نیاز می کنیم «ولله الاسماء الحسنی فادعوه بها»
 

 

مکتب مولا علی مکتب توحید و بندگی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مکتب أمیرالمومنین علیه السلام مکتب توحید و بندگی و ارتباط با خدا و عدالت و نیایش و دعا است.



وی بیان کرد: دعای کمیل و مناجات شعبانیه و همین ادعیه ای که از حضرت در میان ما است شاهد بر این حقایقند؛ موحدان حقیقی، أتباع أمیرالمومنین علیه السلام هستند اما متاسفانه هنوز هم شیعیان هزینه پیروی از ولایت را به شکلی خونینی می پردازند.
 

 داعشی ها محتوا و گوهر دین را درک نکرده اند و اندیشه نهروانی دارند

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات گروه تکفیری صهیونیستی داعش گفت: فکر داعشی امروز ریشه در فکر پلید نهروانی دارد؛ نهروانی ها به اصطلاح زاهد بودند اما محتوا و گوهر دین را درک نکردند، توحید نهروانی شرک است و زهد نهروانی دنیا طلبی است.


آیت الله کعبی با بیان این که ریشه تفکر نهروانی در اندیشه سیاه و پلید اموی نهفته است، یادآورشد:  نهروانی ها منافق نبودند بلکه آلت دست منافقین بودند؛ باید توجه داشت یکی از راههای مهم مبارزه با چنین تفکری روشنگری و بصیرت افزایی است. أمیر المومنین علیه السلام آنها را به «معاشر أخفاء الهام» توصیف می کردند. یعنی؛ مردمان کم عقل ؛ به همین دلیل حضرت قبل از جنگ با خوارج، عبدالله بن عباس را نزد آنها فرستاد و بسیاری از آنان را قبل از ستیز و جنگ از راه رفته برگرداند و سپس با آنان جنگید. پس از ضربت هم امام در مورد آنها فرمود :« لا تقتلوا الخوارج من بعدی» یعنی اینکه خوارج را پس از من نکشید. این به این معنا است که مقابله با تفکر نهروانی راه حل نظامی صرف نمی طلبد.
 

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود توحید بدون ولایت را شرک خواند و گفت: توحید وهابی این است که خداوند تبدیل به جسم شود و بیاید در آسمان دنیا و نعلین طلا به پا کند و بر روی تخت بنشیند ونعوذ بالله با چشم سر دیده شود؛ در حالی که توحید ولایی در چنین شبی این است که ملائکه و جبرئیل امین در چنین شبی بر ولی الله و خلیفة الله و بقیة الله فی الأرض نازل شوند .

آیت الله کعبی افزود: ارتباط با خدا بدون ارتباط با مولا شرک است روح توحید ولایت است چون ولی خلیفة الله است و مگر می شود بدون خلیفة الله به خدا رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به گناهانی که باعث قطع روزی و کمی نعمت می شود اشاره کرد و ضمن بیان احادیثی در این باره، به تشریح تأثیر منفی گناه در زندگی پرداخت.

 

نظام اسلامی مقتدر و در عین حال مظلوم است
آیت الله کعبی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم قدردانی از نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه گفت: نظام اسلامی امروز مثل مولا علی علیه السلام مقتدر و در عین حال مظلوم است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از خداوند تبارک وتعالی می خواهیم که در این شب قدر به مذاکره کنندکان هسته ای توان و قدرت بیشتری برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی های مستکبران و استیفای حقوق هسته ای ملت ایران عنایت بفرماید. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات