۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۳۳۲۲
مدیر مؤسسه آوای بینش:

روز قدس، روز فریاد رسای مظلومان علیه جاهلیت مدرن غربی، صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مطهری با بیان‌ این‌که روز قدس ریشه در اندیشه‌ای اسلامی دارد و ظلم‌ستیزی و مقابله با ظالم ریشه در اندیشه قرآنی و اسلام دارد، گفت: روز قدس، روز فریاد رسای مظلومان عالم علیه جاهلیت مدرن است.
روز قدس
حجت‌الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان‌ این‌که اندیشه امام راحل ناشی از اندیشه ائمه اطهار(ع) است، گفت: ظلم‌ستیزی و مقابله با ظالم ریشه در اندیشه قرآنی و اسلام دارد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی که برخاسته از بینش و نگرش ظلم ستیزی است، در مقام تداوم بخشی و احیای آن، در همین مسیر گام برداشته و برمی‌دارد.
 
حجت الاسلام مطهری با بیان این‌که در مسحیت اعتقاد برخلاف این رویه است، ابراز داشت: ظلم ستیزی در آیین مسیحیت کنونی معنا ندارد و در مقابل هر گونه ظلم ستیزی سکوت اختیار کرده و در برابر ظلم روی بر می‌گردانند.
 
وی افزود: اسلام با چنین رویکردی مخالف بوده و در مقابل هر گونه ظلمی دعوت به مقابله می‌کند و حتی با مظلوم واقع شدن و زیر یوغ ظالم قرار گرفتن نیز مخالف است.
 
مدیر مؤسسه آوای بینش تصریح کرد: این هدف چنان دارای اهمیت است که قرآن در آیه 25 سوره حدید به صراحت هدف از مأموریت های پیامبران و فرو فرستادن کتاب های آسمانی را آگاهی‌بخشی و روشنگری مردم نسبت به حقوق خود، بسترسازی برای نهضت و قیام توده‌های مردم برای حفظ حقوق خویش است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در اندیشه‌ای اسلامی ظلم به فرد در حقیقت ظلم به پیکره جامعه است و در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری که برگرفته از دین مبین اسلام است، اگر به کسی ظلم شود چه مسلمان باشد، چه غیر مسلمان باید او را یاری و تا برطرف شدن ظلم از او حمایت کرد.
 
وی اندیشه امام را در ظلم‌ستیزی به گستره ظلم در زمان و مکان دانست و ابراز داشت: امام راحل اعتقاد به ریش‌کن شدن ظلم در تمام ابعاد و از میان رفتن آن در گستره کره خاکی بود و تا برطرف شده ظلم و فتنه به مبارزه مستمر اعتقاد داشت.
 
این استاد حوزه با اشاره به دور اندیشی امام خمینی(ره)، گفت: راهپیمایی روز قدس سبب اتحاد ملل مسلمان شد و بیشتر نقش را در صدور اندیشه ای انقلابی، اسلامی را ایفا کرد و ظلم ستیزی را در اندیشه مسلمانان بیدار نمود.
 
وی با بیان این‌که روز قدس، روز اسلام و مسلمانان است، ابراز داشت: امروز با شرارت استکبار جهانی در منطقه شاهد، شرایط سخت و دشواری در یمن، سوریه و عراق هستیم، روز قدس نه تنها فریاد مظلومیت مردم فلسطین است، بلکه فریاد مردمان یمن، سوریه و عراق علیه جاهلیت مدرن غربی نیز هست.
 
حجت الاسلام مطهری با بیان این‌که گستره ظلم ستیزی در اندیشه امام راحل مختص به مسلمانان نیست، تأکید کرد: در تفکر انقلابی هر جا مظلومی باشد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان باید از او حمایت کرد، روز قدس روز جهانی مبارزه با ظلم ستیزی در سطح جهان است./854/ت302/ح
ارسال نظرات