۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۳۷۶
شیخ الازهر:

توقف جنگ و خونریزی در عراق نیازمند وحدت و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر بر لزوم وحدت همه گروه‎های سیاسی در حل بحران عراق تاکید کرد.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب، شیخ الازهر مصر، روز گذشته میزبان احمد حسن طه رییس مجمع فقهی اهل سنت عراق و هیئت همراه وی بود.

 

احمد طیب با خوشامدگویی به رییس مجمع فقهی عراق گفت: مردم عراق به همکاری و همدلی همه گروه‌ها، دور ریختن اختلافات طایفه ای و مذهبی و پرهیز از هرآنچه که چند دستگی و آسیب به منافع مهم عراق را در پی دارد برای توقف خونریزی و جنگ در کشورشان نیازمند هستند.

 

شیخ الازهر ادامه داد: الازهر از رنج و سختی مردم عراق بسیار ناراحت است و از هیچ کمکی برای برقراری ثبات و امنیت در عراق و بازگشت وحدت ملی و جایگاه منطقه ای و بین المللی عراق دریغ نخواهد کرد.

 

احمد حسن طه نیز با تشکر از مواضع حمایتی الازهر در برقراری امنیت و ثبات در عراق تصریح کرد: الازهر مرجع اصلی برای عالم اسلامی و مقصد طالبان علم در جهان است. الازهر به عنوان مرجعی برای نشر اسلام معتدل و صحیح همواره مورد توجه اهل سنت عراق بوده است.

 

اعضای مجمع نیز با اشاره به جایگاه مهم و نقش اساسی الازهر در حمایت از صلح و آرامش میان جوامع بشری خاطر نشان کردند: کمال تقدیر و تشکر را از الازهر مصر در رویارویی با اختلافات و فتنه های مذهبی و مبارزه با تفکر تروریسم داریم. این اختلافات و  تفکرات، وحدت میان بردران مسلمان امت عربی اسلامی به ویژه در عراق از میان می برد./981/ب902/د

ارسال نظرات