۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۷۳۳۷۸
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس:

روز جهانی قدس یادآور مصائب فلسطینیان است

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در بیانیه ای، روز جهانی قدس را یادآور مصائب فلسطینیان دانست و از مسلمانان انگلیس خواست با شرکت در راهپیمایی روز قدس، نهایت انزجار خود را علیه جنایت های بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بیگناه فلسطین به نمایش بگذارند.
درگيري فلسطينيان با نيروهاي اشغالگر قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس عنوان کرد: با سایه افکندن اخبار نا آرامی ها در خاورمیانه و شمال آفریقا همچون بحران سوریه، عراق، یمن، مصر و تونس بر مساله اشغال فلسطین، تلاش می شود آخرین حمله ددمنشانه رژیم اسرائیل به نوار غزه بدست فراموشی سپرده شود.

 

این بیانیه می افزاید: این در حالی است که بسیاری از مناطق مسکونی در نوار غزه تخریب شده باقی مانده است و ساکنان آن مجبور به سکونت در اردوگاه های موقت هستند که در اغلب موارد به دلیل این مشکلات و مسایل دچار آسیب های روانی شده اند.

 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس تصریح کرد: در همین حال آژانس های حقوق بشری نیز از افزایش امراض و بیماری های روانی، بالاخص در میان کودکان در غزه گزارش داده اند.

 

این بیانیه افزود: نوار غزه اکنون از سوی رژیم اسرائیل محاصر شده و هرگونه تردد برای بسیاری از ساکنان آن تقریبا غیر ممکن شده است؛ این محاصره همچنین با مسدود کردن مرز میان غزه و مصر از سوی رژیم نظامی قاهره نیز پشتیبانی می شود.

 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با اشاره به اینکه محاصره غزه اقتصاد این منطقه را فلج کرده است ؛ خاطر نشان ساخت: 80 درصد ساکنان غزه به کمک های بشردوستانه خارجی وابسته هستند؛ این در حالی است که بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی، سطح فقر در این منطقه به 39 درصد می رسد.

 

این بیانیه با بیان اینکه بر اثر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته ، دست کم یکصد هزار نفر هنوز در غزه آواره هستند و خانه 90 هزار تن دیگر نیازمند بازسازی است، نوشت: از 3.5 میلیارد دلار درخواست کمک از جامعه جهانی، تنها 27.5 درصد آن یعنی 1 میلیارد دلار تاکنون پرداخت شده است.

 

این بیانیه همچنین نوشت: قطعی برق در نوار غزه روزانه 18 ساعت طول می کشد که ناشی از کارشکنی های رژیم صهیونیستی در قطع مولدهای برق می باشد.

 

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: در همین حال کمبود آب تصفیه شده سبب تشدید بیماری در این منطقه شده که بالمال فشار را بر سیستم بهداشتی وابسته به کمک های بین المللی است افزایش داده است.

 

این بیانیه با انتقاد از رویکرد ناعادلانه مجامع جهانی در به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان خاطر نشان ساخت: تداوم سرزمین های اشغالی برای مردم فلسطین گران است. آنها بطور معمول هدف بازداشت های خودسرانه و حبس بدون محاکمه قرار می گیرند و گزارش ها نیز حاکی از قتل ها و شکنجه های آنها از سوی رژیم صهیونیستی است.

 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس تصریح کرد: در حالی که افکار عمومی جامعه جهانی متوجه سایر موضوعات منطقه ای است، تظاهرات روز جهانی قدس، مصائب جاری فلسطینیان را که ناشی از شکست خودخواسته جامعه جهانی برای پایان بخشیدن به وقایع دلخراش غزه بوده را دوباره مطرح می سازد.

 

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس یادآور شد: تنها سال گذشته هزاران نفر در لندن به همراه میلیون ها تن دیگر در سایر نقاط جهان در تظاهرات روز قدس شرکت کردند.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه بار دیگر سفارت آمریکا در لندن به دلیل حمایت های تاثربار واشنگتن از رژیم اسرائیل به عنوان مرکز تجمع معترضان انتخاب شده است، تصریح کرد: واشنگتن به تعهدات مالی، نظامی و سیاسی اش از رژیم اسرائیل ادامه می دهد و مانع تلاش ها برای پیدا کردن راه حلی برای مشکل فلسطین می باشد.

 

این بیانیه با بیان اینکه سطح حمایت های آمریکا از رژیم اسرائیل غیرعادی است، افزود: از سال 1948 میلادی، واشنگتن دست کم چهل بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رد محکومیت های بین المللی علیه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

 

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: در حالی که رژیم اسرائیل روزانه 8.5 میلیون دلار از سوی حامیانش کمک نظامی دریافت می کند، هر شهروند آمریکایی چیزی معادل 500 دلار به هر شهروند اسرائیلی به عنوان یارانه می پردازد.

 

این بیانیه با اشاره به راهپیمایی روز قدس در لندن نوشت: طبق روال هر ساله راهپیمایی روز قدس در لندن در سایر شهر ها و دیگر نقاط جهان نیز به اجرا گذاشته خواهد شد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات