۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۷۳۵۶۰
با حضور در اماکن مذهبی شرق استان تهران؛

مؤمنان سومین شب قدر را با ناله‌های الغوث الغوث سحر کردند

خبرگزاری رسا ـ مراسم شب 23 ماه رمضان امسال با حضور باشکوه هزاران نفر از مشتاقان درگاه الهی و مردم خداجو در مصلاهای نماز جمعه، مساجد، زیارتگاه های شرق استان تهران با برنامه های احیا، دعای جوشن کبیر، نمازهای مستحبی، قرآن سرگرفتن و عزاداری برگزار شد.
احيا شب قدر مصلي امام خميني پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب قدر، شب تولد دوباره انسان برای یک سال زندگی سعادتمندانه است. اینکه انسان بتواند در این شب به بالاترین توفیقات و بهره مندی از بهترین روزی الهی نائل شود به اعمال گذشته وی بخصوص اعمال در ماه رمضان نیز بستگی دارد.

 

آمرزش گناهان، نزول قرآن و برتری این شب بر هزار ماه از ویژگی های این شب است که بارها در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است، بهترین اعمال در این شب دعا برای امام عصر و توسل به دامان ایشان است.

 

مراسم شب 23 ماه رمضان امسال با حضور باشکوه هزاران نفر از مشتاقان درگاه الهی و مردم خداجو در مصلی های نماز جمعه،  مساجد، زیارتگاه های شرق استان تهران با برنامه های احیا، دعای جوشن کبیر، نمازهای مستحبی،  قرآن سرگرفتن و عزاداری بر گزار شد.

 

مردم مؤمن و متدین با قلب های شکسته و چشمانی اشک آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از این شب استقبال کردند و رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس داشتند.

 

در این شب به مناسبت شب سوم شهادت مولای متقیان علی(ع) شرکت کنندگان و پیروان مخلص آن حضرت، در رثای بزرگ مرد تاریخ تشیع ماتم گرفته و سوگواری کردند.

 

حضور اقشار مختلف مردم در شب قدر، از پیران محاسن سفید تا کودکان خردسال با شوق وعلاقه فراوان بی نظیر بود تا جوهره بندگی و تسلیم بودن در برابر ذات اقدس خداوند به طبق اخلاص بگذارند.

 

حجت الاسلام حسن لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت طی سخنانی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان شب قدر را شب تعیین مقدرات انسان است دانست و افزود: البته اختیار این مقدرات به دست خود انسان است.

 

وی خاطرنشان کرد: فردی نزد رسول خدا(ص) گفت «امکان حضور سه شب قدر را در مسجد ندارم» پیامبر به او فرمود «پس فقط شب23 ماه رمضان را در مسجد حضور داشته باش»، این به این معنی است که شب 23 ماه رمضان از شب‌های گذشته مهم تر است.

 

امام جمعه شهرستان پاکدشت افزود: بنده متواضع در این شب دعا می‌کند، متکبر است که این شب‌ها را بی دعا می‌گذراند.

 

وی ادامه داد: امشب همه ملائکه آسمان به ریاست جبرئیل به زمین می‌آیند و در محضر امام زمان(عج) حاضر می شوند و هنگام صبح با فرمان جبرئیل کلیه ملائکه به آسمان بازمی‌گردند، در این هنگام ملائکه از محضر امام زمان(عج) مرخص شده و از جبرئیل سوال می‌کنند، نتیجه این حضور ما در زمین چه بود؟ جبرئیل پاسخ می دهد: آمرزش بندگان! جبرئیل در ادامه با بیان اینکه اما دعای چند نفر در این شب مستجاب نمی شود، می گوید: شارب خمر، عاق شده والدین و قاطع صله رحم از این آمرزش بی نصیب می مانند.

 

لزومی با تأکید بر اینکه با دعا در شب قدر می توان مقدرات یکسال را عوض کرد، افزود: دعا خیلی تأثیر در تعیین سرنوشت زندگی دارد؛ از این رو باید مقدرات را پسندیده در نظر گرفت و در حالت تواضع از خدا طلب بخشش کرد.

 

وی تصریح کرد: روضه خواندن در این شب ایمان را تقویت می‌کند، معصیت را از بین می برد و شقاوت ها را پاک می کند.

 

امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه وقتی جمعی از مردم درخواستی از مسؤولی داشته باشند، طوماری می نویسند و چون همه پای آن را امضا می‌کنند، آن مسؤول مجبور به توجه به درخواست ایشان دارد؛ ابراز داشت: وقتی در شب قدر همه با هم دعا کنند و درخواست واحدی از خدا داشته باشند، خداوند رحمش می آید و بیشتر توجه به آن خواسته می کند.

 

وی افزود: واقع شدن شب 23 ماه رمضان امسال در شب جمعه را باید به فال نیک گرفت و امیدواریم که روز ظهور نزدیک باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت در پایان با دعا و طلب مغفرت برای مسلمانان، از مردم خداجوی و همیشه در صحنه پاکدشت دعوت کرد تا حضوری پرشکوه در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

 

گفتنی است، مراسم شب های 19 و 21 ماه رمضان به همین ترتیب در اماکن مذهبی شرق استان تهران برگزار شده بود./804/پ202/ح

ارسال نظرات