۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۵۹۲
استاد انصاریان:

مقوله‌ای به عنوان بدحجابی در اسلام وجود ندارد/ بی حجابی منشأ رواج طلاق و روابط نامشروع است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که مقوله‌ای با عنوان بدحجابی در اسلام وجود ندارد و رؤیت زلف، گردن و لباس تحریک آمیز زنان مصداق بی حجابی است، گفت:‌ بی حجابی منشأ رواج طلاق و روابط نامشروع در جامعه می‌شود.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم شب گذشته در سومین شب احیاء و بیست و دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» که در حسینیه همدانی‌های تهران برگزار شد، به ایران سخن پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود به معنای گناه اشاره کرد و اظهار داشت: گناه مخالفت با تمامی قوانین و مقررات تکوینی و تشریعی نظام هستی است و هر گناه میلیاردها موجود در این عالم را ناراضی می‌ک ند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم به انواع قوانین حاکم بر عالم اشاره کرد و گفت: قوانین تکوینی از سوی خداوند رحمان بر تمام عالم هستی حاکم بوده و هیچ‌گاه قابل دست‌کاری بشر نیستند؛ بخش اعظم وجود انسان هم محکوم بر همین قوانین است.

 

گناه مقابله با مقررات حاکم بر نظام هستی و قوانین تشریعی پروردگار است

وی عنوان کرد: سلسله‌ای از قوانین و مقررات هم تشریعی بوده و از سوی خدای رحمان و از طریق کتب آسمانی و فرمایشات انبیای الهی به ما می‌رسد که مخالفت با آنان، مخالفت با خداوند متعال است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید بر این‌که گناه مقابله تمامی مقررات حاکم بر نظام هستی است، افزود: میلیاردها چرخ بر اساس سلسله قوانین منظمی می‌چرخند تا مطاع زندگی ما تأمین شود؛ اگر این چرخ‌ها زبان داشتند، هنگام گناه، به ما تذکر می‌دادند که سیرتان با ما هماهنگ نبوده و ناراضی هستیم.

 

وی ابراز کرد: شخص گناهکار از آن‌جایی که با قوانین تشریعی خدای متعال هم مخالفت می‌کند، در حقیقت مقابل پروردگار عالم، 124 هزار پیغمبر، 12 امام و نیز شخصیت و هویت خویش ایستاده است، چرا که خدای متعال در قرآن کریم تصریح می‌کند، کسی حق گناه کردن ندارد.

 

قرآن و پیامبر اسلام اصرار بر حجاب دارند

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که عدم رعایت حجاب اسلامی یکی از مصادیق گناه و مقابله با نظام هستی و احکام شرعی است، عنوان کرد: قرآن کریم، پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) اصرار بر حجاب دارند و به یقین شخص خاطی، گناهکار و بر هم زننده قوانین حاکم بر نظام هستی است.

 

وی افزود: پیغمبر اسلام(ص) مطالبی را از آینده خبر داده‌اند که هیچ یک در زمان خودشان وجود نداشت؛ ایشان در روایاتی از بنگاه‌های سخن پراکنی، امارت و ریاست زنان و نیز رواج یافتن لباس تحریک برانگیز برای پوشش بانوان در آینده خویش خبر داده‌اند.

 

زنان بدپوش مبغوض پیغمبرند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: زنی که در جامعه امروزی دستور پروردگار متعال بر حجاب را نافرمانی کرده، گیسوی خود را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهد و لباس‌های تحریک بر انگیز به تن می‌کند، از جمله زنانی است که مبغوض پیغمبر اکرمند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام که فرمودند «زمانی می‌رسد، زنان لباس بر تن دارند ولی عریانند؛ آن لباس‌ها را می‌پوشند تا خودنمایی کنند؛ این گونه زنان از دین خدا خارجند؛ من از این زنان بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند»، گفت: در زمان حضرت رسول اکرم(ص) کارخانه نازک بافت نبوده و قطعا سخن ایشان، بدحجابی‌های رایج امروز را شامل می‌شود.

 

قانون بی حجابی فرعون بعد از قاجار، منشأ رواج طلاق و روابط نامشروع است

استاد برجسته تفسیر قرآن کریم با بیان این‌که هیچ کسی نمی‌تواند مفاسد بی حجابی را منکر شود، یادآور شد: تا قبل از 17 دی که فرعون بعد از حکومت قاجاریه چادر را از سر زنان مملکت برداشت، طلاق و روابط نا مشروع قابل توجهی در کشور وجود نداشت اما امروز به سبب رواج بی حجابی، طلاق و زنا و روابط نامشروع در سراسر کشور رونق فراوان یافته است.

 

وی با تأکید بر این‌که مقوله‌ای با عنوان بدحجابی در اسلام وجود ندارد، ادامه داد: وقتی مردان جامعه بتوانند زلف و گردن و لباس تحریک آمیز زنان را ببینند، همان بی حجابی و زمینه سازی طلاق، روابط نامشروع و فساد است و حتی زنان شوهردار را هم تحریک به این گونه فسادها می‌کند.

 

مجوز گناه را کثیف‌ترین نجاسات صادر می کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید بر معنی گناه که مخالفت با نظام خلقت، خدای متعال، انبیای الهی، ائمه طاهرین(ع)، خودمان، عقلمان و سعادتمان است، عنوان کرد: خدای متعال در جای جای قرآن کریم می‌فرماید، گناه نچسب، رجس، اثم، نفاق؛ شرک و خود آتش دوزخ است.

 

وی تصریح کرد: مجوز گناه را تنها هوای نفس و شیاطین داخل و خارج صادر می‌کنند که کثیف‌ترین نجاسات عالمند؛ هیچ‌گاه عقل سلیم، انبیای الهی و ائمه طاهرین(ع) به بنده‌ای اجازه گناه نداده‌اند.

 

راه بازگشت برای هر گناهکاری باز است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که هر گناهکاری می‌تواند به زیر چتر خدای رحمان برگردد، عنوان کرد: در آیه 147 سوره انعام آمده است، اگر مردم مکه و مدینه برای انکار تو جمع شدند، پاسخ بده که پروردگار شما به قدری مهربان است که شما را هم زیر چتر خود جای می‌دهد.

 

وی گفت: در آیه‌ای از قرآن کریم آمده است که به تمام کافران دنیا بگو، اگر پرونده کفرتان را ببندید، هر گذشته‌ای که داشته باشند بخشیده می‌شود و نیاز به قضای حتی یک نماز هم ندارند.

 

خداوند به عزت و عظمت خویش قسم یاد کرده تا در توبه را تا لحظه مرگ باز نگه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: هر مؤمنی که خوبی‌ها و بدی‌ها را مخلوط کرده است، چنانچه پشیمان شود و به سوی خدا باز گردد، قطعا پذیرفته می‌شود؛ همان‌طور که در دعای ابوحمزه آمده است که اگر قرار بود فقط خوبان را قبول کند، ما بدان جایی نداشتیم برویم.

 

وی در پایان گفت: پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند، ابلیس پس از اخراج از درگاه الهی، به عزت و جلال خداوند قسم خورد تا بندگانش را تا زمان جان دادنشان وسوسه کند؛ خدای رحمان هم به عزت و جلال و عظمت خود قسم خورد که تا جان در تن بنده‌ام باشد، در توبه را به‌روی او نمی‌بندم./997/پ201/ح

ارسال نظرات