۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۳۵۹۳
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه:

راهپیمایی روز قدس صلح خواهی دین اسلام را به جهان مخابره می کند

خبرگزاری رسا ـ کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به جهان ثابت می کند که همه ادیان به خصوص دین اسلام، دینی نیست که خواهان ظلم و ستم باشد بلکه دین صلح و دوستی است.
داريانوش عزيزيان، کشيش کليساي شرق آشور اروميه

داریانوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه درحاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با درایت و نگاه روحانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای مبارزه با استکبار برای حق خواهی مظلومان به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.


وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: امروز فقط بحث اسرائیل و فلسطین نیست بحث تمامی مظلومان سوریه، لیبی، یمن و عراق است که زیر بمب های آمریکا، اسراییل و آل سعود جان خود را از دست می دهند.


عزیزیان راهپیمایی روز قدس را بر این عنوان خواند که مردم با مظلومان هم صدا شوند و به مستکبران بگوید که دیگر ظلم و ستم بس است.


کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه روز قدس را روز دادخواهی خواند و گفت: تا آنجا که اطلاع دارم  یکی از کارهایی که باید در کنار روزه داری ماه مبارک رمضان انجام شود کمک به مردم و حمایت از ستم دیگان است که امام راحل به این موضوع پرداخته اند.


عزیزیان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان که مردم مسلمان در تمام جهان روزه می گیرند و با زبان روزه در راهپیمایی شرکت می کنند این یک بازدهی عالی در انعکاس پیام راهپیمایی است که آژانس های جهانی می بینند که میلیون ها نفر با زبان روزه برای حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده به خیابان ها آمده اند.


وی با بیان این که حضور مردم در راهپیمایی نگرش های بد را باطل می کند، افزود: ادیان به وجود نیامده اند که مورد ظلم و زور باشند بلکه برای صلح، دوستی و مودت تشکیل شده اند.


کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: اگر گروه هایی همچون داعش از اقوام، ادیان و مذاهب به عنوان وسیله ای برای کشت و کشتار استفاده می کنند این حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس می تواند برای اذهان تداعی کند که همه ادیان به خصوص دین اسلامی دینی نیست که خواهان ظلم و ستم باشد بلکه دین صلح و دوستی است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم، خاطرنشان کرد: این حضور نشانگر این است که مردم همگام با دولت هستند و وحدت، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را نشان می دهد.


عزیزیان با بیان این که سازمان ملل و حقوق بشر برای حق خواهی و حمایت از مظلومان تشکیل شده اند، اظهار داشت: امیدواریم که این سازمان ها به وظیفه خود واقف باشند اما سکوت آن ها نشانگر این است که این سازمان ها نیز از کار های شوم مستکبران حمایت می کنند./1301/ت302/ج

 

ارسال نظرات