۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۶۲۰

شرط حماس برای مذاکره درباره مبادله اسیران

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، تاکید کرد که مذاکره درباره تبادل اسیران منوط به آزادی 53 اسیر فلسطینی است.
جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، صلاح بردویل از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اظهاراتی مطبوعاتی هرگونه مذاکره با دشمن صهیونیستی درباره امضای توافق آتش بس جدید در غزه را رد و تاکید کرد که خبری از آتش بس جدید نیست، بلکه ما به دنبال تثبیت آتش بس موقت در غزه هستیم که سال گذشته در قاهره به امضا رسید و تمامی حرف و حدیث‌ها پیرامون تثبیت آتش بس سال گذشته است و مذاکره‌ای برای آتش بس جدید صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مساله تثبیت آتش بس در غزه هیچ ارتباطی به مساله اسرا ندارد، خاطر نشان کرد که این‌ها دو مقوله کاملا جدا از هم هستند و ما بارها تاکید کرده ایم که نخست باید 53 اسیر آزاده فلسطینی که دشمن صهیونیستی پس از ناپدید شدن 3 شهرک نشین صهیونیست در الخلیل در سال گذشته اقدام به اسارت مجدد آنها کرد، آزاد شوند و پس از آن می توان در مورد مبادله اسرا مذاکره کرد.

 

این در حالی است که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم لئور لوتان سرلشکر بازنشسته ارتش را به عنوان رییس تیم مذاکره کننده با حماس در خصوص نظامیان اسیر صهیونیستی در غزه تعیین کرده است.

 

گفتنی است که رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دو نظامی این رژیم در غزه به دست حماس اسیر شده‌اند. همچنین جسد دو نظامی دیگر هم که در جنگ 51 روزه به هلاکت رسیده‌اند. هم اکنون در اختیار این جنبش است./994/ب101/د

ارسال نظرات